کد خبر: 34034
A

ایران کار 30 ساله بیرون کردن داعش را در 2 سال انجام داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکایی ها و دیگران پیش بینی می کردند که کار نابودی و جمع کردن داعش 30 سال بطول بینجامد اما ایران توانست در کمتر از 2 سال آنها را از عراق و سوریه خارج کند.

ایران کار 30 ساله بیرون کردن داعش را در 2 سال انجام داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌ های نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره ) این شهر برگزار شد، افزود: آمریکایی ها می گفتند که به این سادگی نمی توان داعش را از عراق و سوریه خارج کرد زیرا آنها بخش هایی از این 2 کشور از جمله برخی پایگاه ها و منابع نفتی را گرفته بودند اما ایران به کمک سایر نیروها توانست در کمتر از 2 سال آنها را از سوریه و عراق بیرون کند.
وی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت و حق بر باطل و تسلط بر داعش، اظهار کرد: این کار بسیار مهم و اساسی بود و لازم است از همه ملت ایران و گروه های مختلف از کشورهای دیگر که بر علیه این جبهه کفر، مبارزه کردند و همچنین سردار قاسم سلیمانی قدردانی کرد.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به سردار سلیمانی تاکید کرد: این کار باعث عزت و عظمت اسلام و انقلاب شد و یک دید وسیع و تجربه خوبی در مقابل ایران قرار داد.
وی اضافه کرد: برای دشمنان اسلام بسیار سخت است که ما از ایران موشک را به همان نقطه‌ای که در دیرالزور می‌خواهیم پرتاب کنیم و به هدف هم بخورد و برای آنها سخت تر این است که سرداری در ایران بگوید که تا 2 ماه دیگر داعش دیگر وجود گروهی و حکومتی نخواهد داشت.
آیت الله طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه رؤسای آمریکا می‌خواستند که بشار اسد از سوریه برود، تصریح کرد: اما ایران به رأی‌گیری از مردم اعتقاد و تاکید داشت که مردم باید مشخص کنند که چه حاکمی می‌خواهند.
وی همچنین به جلسه سران ایران، روسیه و ترکیه اشاره و تاکید کرد که این کار بزرگی بود که انجام شد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج نیز گفت: بسیج یعنی مردمی که کمر همت بسته‌اند تا مقابل دشمنان در همه میدان ها بایستند و نباید دشمن را دست کم بگیریم.
وی با بیان اینکه عده ای می گویند که چرا با داعش بجنگیم و باید گفت و گو کنیم، تصریح کرد: مگر داعش با این همه جنایت ها که انجام داده اهل گفت و گوست و اگر آنها بر جایی مسلط شوند نه روابط خانوادگی می‌شناسند و نه روابط دوستانه و نه عهد و پیمان زیرا فاسد هستند.
وی افزود: اگر مدافعان حرم جلوی آنها را نمی گرفتنند مشخص نبود چه پیش می آمد.
وی همچنین پیروزی بر داعش را باعث پیشرفت انقلاب اسلامی ‌خواند و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز وعده داده اند که تا 25 سال آینده، اسراییلی در منطقه باقی نخواهد ماند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: بسیج مستضعفان یعنی کمک برای رفع ضعف های فکری، مالی و جسمی مستضعفان.
وی برای تاکید بر اینکه بسیج برای مستضعفان است، افزود: همه باید برای دفاع از اسلام و انقلاب بسیجی باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد به حضور رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته در میان مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: ایشان در سفر خود با دقت همه امور را رصد و بر تسریع در رسیدگی به وضعیت مردم تاکید کردند.
وی با بیان اینکه در مواقع بحران باید به 2 عامل سرعت و دقت، توجه شود، افزود: در مناطق زلزله زده برخی چادرها را کف زمین نصب کرده بودند که باعث شد هنگام بارندگی همه آنها در آب فرو رود بلکه باید آنها را بروی سطح بلندتر از زمین برپا می کردند.
وی با اشاره به اینکه آوردن حدود 200 هزار نفر جمعیت به زیر چادرها، کار آسانی نیست، تصریح کرد: این موارد تجربه ای برای کسانی شد که در این امور فعالیت می کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه نخست با تاکید بر اینکه اگر برای رسیدن به مقام و ریاست هر کاری انجام دهیم خطرناک است، گفت: در برخی موارد در انتخابات حرف‌هایی زده می شود که دروغ است و این همان حب ریاست است.
وی با اشاره به برخی رویدادها در منطقه اظهار کرد: عربستان سعودی به این علت از ایران می‌ترسد که روحیه ضد شاهنشاهی ملت ایران به عربستان سرایت کند زیرا در دنیا مرسوم نیست که خانواده‌ای بر مردم یک کشور حکومت کنند و آنها از همین و صادر شدن انقلاب می‌ترسند.
وی اضافه کرد: حکام سعودی می‌دانند که به واسطه آمریکا مانده‌اند بدلیل ترس از دست دادن مقام خود، این اقدامات جنایتکارانه را انجام می‌دهند و ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم می‌کنند در حالی که خود آنها هستند که دخالت در کار کشورها می کنند.
وی همچنین سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع) و هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر