کد خبر: 34072
A

جمع آوری 11 هزارپوند کمک نقدی برای زلزله زدگان ایران از سوی مرکز اسلامی انگلیس

مرکز اسلامی انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 11 هزار و 400 پوند کمک نقدی برای زلزله‌زدگان غرب ایران جمع‌آوری کرده است.

جمع آوری 11 هزارپوند کمک نقدی برای زلزله زدگان ایران از سوی مرکز اسلامی انگلیس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در بیانیه مرکز اسلامی انگلیس آمده است: به دنبال وقوع حادثه زلزله تأسف‌بار در استان کرمانشاه جمهوری اسلامی ایران و آواره و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم، مرکز اسلامی انگلیس با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان این حادثه، از آحاد مختلف مردم و مسلمانان مقیم انگلیس درخواست کرد تا با کمک‌های مالی خود این عزیزان حادثه‌دیده را یاری رسانند.
این بیانیه افزود: مسلمانان از همه ملیت‌ها به ندای این مرکز پاسخ مثبت داده و ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، کمک‌های مالی خود را از طریق صندوقی که به همین منظور در نظر گرفته‌شده بود و حساب‌های بانکی که اعلام‌شده، به مرکز اسلامی انگلیس تسلیم کردند.
بنابراین بیانیه تا تاریخ پنجشنبه 23 نوامبر (2 آذر) مرکز اسلامی انگلیس مبلغ 11400 پوند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد که در اولین فرصت ممکن برای مسئولان ذی‌صلاح امداد به آسیب دیدگان زلزله در ایران ارسال خواهد کرد.
پیش‌ازاین نیز یک منبع مطلع از سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، از ارسال 8.5 تن محموله کمک‌های مردمی از انگلیس به زلزله‌زدگان غرب ایران خبر داد.
وی گفت که این محموله شامل پوشاک، مواد غذایی و سایر اقلام اعلام‌شده از سوی نهادهای ذی‌ربط در ایران است که از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ارسال‌ شده است.
یکشنبه 21 آبان ماه زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر ازگله کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق را لرزاند که به دنبال آن جمعی از هموطنان فوت و مجروح شدند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
شماری از مقام های انگلیسی از جمله ملکه الیزابت، «ترزا می» نخست وزیر و بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس و مقام های پارلمانی این کشور با انتشار پیام هایی جداگانه با مردم کشورمان ابراز همدردی کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر