کد خبر: 34124
A

برف و سرما در خلخال

بارش برف همراه با افت قابل ملاحظه دمای هوا و یخبندان راهها و معابر عمومی در چهارمین روز از آخرین ماه فصل پاییز چهره خلخال را کاملا زمستانی کرد.

برف و سرما در خلخال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بارش برف که از ظهر روز گذشته در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده موجب یخبندان راههای ارتباطی منطقه و معابر عمومی شهر شده و رانندگان خودروها را وادار به استفاده از زنجیر چرخ کرد.
محمد قربانی ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بارش بیش از 30 سانتیمتر برف در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم خبر داد و گفت: استفاده از زنجیر چرخ برای عبور از این گردنه وسایر راههای برفگیر و کوهستانی این شهرستان الزامی است.
وی اظهار کرد: با وجود بارش سنگین برف با تلاش شبانه روزی راهداران خلخال و برفروبی ، تیغه زنی و نمک پاشی در حال حاضر تمام راههای ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
بارش برف و یخبندان معابر عمومی خلخال موجب تعطیل شدن مدارس پیش دبستانی این شهر شده و حرکت خودروها در سطح شهر را با کندی مواجه کرد.
فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش 12 میلیمتر برف به ارتفاع (8 سانتیمتر) در این شهر خبرداد و گفت: با قطع بارش برف و صاف شدن آسمان ، دمای هوای این شهر کاهش یافته و در حالی که حداقل دمای هوای صبح روز گذشته خلخال 2 درجه زیر صفر بود این میزان صبح امروز با 3 درجه کاهش به 5 درجه زیر صفر رسیده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خلخال در 115 کیلومنری جنوب اردبیل قرارد ارد.
طول راههای ارتباطی بین شهری و روستایی استان اردبیل 6 هزار و 371 کیلومتر است که هشت گردنه برفگیر و سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر