کد خبر: 34136
A

ضرورت اخذ معاینه فنی ویژه برای متقاضیان دریافت طرح ترافیک 97

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی پایتخت از اعمال حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه(معاینه فنی ویژه) برای خودروهای متقاضی طرح ترافیک سال 97 در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

ضرورت اخذ معاینه فنی ویژه برای متقاضیان دریافت طرح ترافیک 97
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت؛ سید نواب حسینی منش در این درخصوص اظهار کرد: تمامی خودروهای متقاضی دریافت طرح ترافیک سالیانه یا مدت دار( روزانه، هفتگی و ...) باید نسبت به اخذ معاینه فنی ویژه از یکی از مراکز شهر تهران به استثنا مراکز خاوران، ابوذر، ایران خودرو و ایرتویا اقدام کنند.
حسینی منش در ارتباط با خودروهای متقاضی طرح ترافیک که دارای معاینه فنی معتبر پیش از اجرای این طرح هستند خاطرنشان کرد: این خوروها نیز باید برای دریافت معاینه فنی ویژه به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند.
وی افزود: در این معاینه فنی آزمون آلایندگی در 2 دور موتور (آرام- بالا) انجام می شود.
حسینی منش یادآور شد: معاینه فنی ویژه تهران با معاینه فنی معمولی که در سطح کشور در حال انجام است تنها در آزمون آلایندگی خودرو اختلاف دارد.
وی گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست درمورد تعیین حدود مجاز گازهای خروجی، آزمون آلایندگی خودرو باید در2دور موتور آرام و بالا (2500دور در دقیقه) مورد اندازه گیری قرار گیرد که با توجه به مردود شدن درصد بالایی از خودروها در این آزمون بر اساس حدود مجاز جدید توسط آن سازمان تصمیم سازی گردید که اعمال شرایط سخت گیرانه به صورت تدریجی لحاظ شودو در وهله اول خودروها تنها در دور آرام با سخت گیرانه کردن حدود مجاز گازها مورد ارزیابی قرار گیرند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح افزود: بحران آلودگی هوا در شهر تهران و بالا بودن میزان آلودگی در هسته مرکزی شهرو همچنین سهم 80 درصدی خودروها در تولید این آلودگی موجب گردید به عنوان یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا شرایط سخت گیرانه تری برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در شهر تهران وضع و اعمال شود.
وی گفت: در همین راستا در شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد تمامی خودروهای متقاضی طرح ترافیک 97 دارای معاینه فنی ویژه تهران باشند و تنها خودروهایی با حداقل تولید آلایندگی در این محدوده تردد کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر