کد خبر: 34340
A

تاکید بر مشترکات شیعه و سنی عامل تقویت وحدت اسلامی است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تاکید بر مشترکات شیعه و سنی عامل تقویت وحدت اسلامی است که باید مسلمانان برای تحقق این امر از پرداختن به مسائل جزئی و غیر مهم پرهیز کنند.

تاکید بر مشترکات شیعه و سنی عامل تقویت وحدت اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در نشست علما، روحانیون، هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان درمیان با بیان اینکه اتحاد و انسجام بین ملت های مسلمان باید بیش از گذشته تقویت شود، اضافه کرد: مسلمانان با اتحاد خود در راستای ترویج اسلام ناب محمدی تلاش و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشند.
وی عنوان کرد: در چند سال گذشته صهیونیست و آمریکا تلاش کردند که با سرمایه انسانی و مادی خود مسلمانان، در سطح منطقه آنان را در مقابل یکدیگر به صحنه نبرد بفرستند که باید در برابر این توطئه ها هوشیار باشیم.
وی گفت: هدف انقلاب اسلامی ترویج اسلام و صدور ارزشهای انقلاب است و مردم شیعه و سنی ایران در صحنه های مختلف انقلاب ثابت کردند که با یکدیگر متحد هستند.
به گفته وی امروز شاخ و برگ شجره طیبه بسیج منطقه و جهان را فرا گرفته و کشورهای منطقه با الگو گیری از تفکر بسیج توانستند غده سرطانی داعش را نابود کنند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک پیروزی لشکریان اسلام در سرزمین های اسلامی و نابودی غده سرطانی داعش هم گفت: نابودی داعش و پایان جنایت های آن قلب تمام مسلمانان را شاد کرد.
نوفرستی ادامه داد: در جبهه مقاومت شهدای زیادی از تمام کشورهای مسلمان منطقه تقدیم اسلام شدند که باید در عمل ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی بیان کرد: انقلاب اسلام به ما ثابت کرد که با تفکر بسیجی و تقویت بارورهای دینی می توانیم نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح جهان نیز تاثیرگذار باشیم.
وی ادامه داد: اسلام تنها دینی است که مدعی است که می تواند بشر را هدایت و با فطرت بیشر هماهنگ است، پیروی از اسلام تنها راه سعادت انسانهاست.

**روحیه بسیجی جبهه مقاومت مهمترین عامل نابودی داعش بود
فرماندار درمیان هم در این نشست گفت: روحیه بسیجی جبهه مقاومت مهترین عامل نابودی شجره خبیثه داعش و شکست استکبار جهانی و ایادیش در منطقه بود.
محمد بشیری زاده با بیان اینکه ترویج و نشر تفکر بسیج کشور را در برابر تهدیدات و توطئه های دشمن بیمه می کند، افزود:بسیج نماد مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی بوده و دشمن همواره از شهادت‌طلبی ملت ایران ضربه خورده است.
وی ادامه داد: به برکت تفکر بسیجی امروز محور مقاومت در خاورمیانه شکل گرفته و در مقابل فتنه انگیزی استکبار و صهیونیست با اقتدار ایستاده است.
به گفته وی بسیجیان نماد و سمبل پیروی از خط امام و رهبری و استکبارستیزی و همچنین نماد وحدت و ولایت‌مداری هستند.
بشیری زاده از جنگ نرم به عنوان نبرد با فرهنگ ملت‌ها یاد کرد و گفت: بسیج در میدان جنگ نرم نیز نقش تعیین کننده‌ای را در دفع توطئه پیچیده دشمن ایفا می کند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
** خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر