کد خبر: 34436
A

برگزاری همایش ملی حمایت های روانی اجتماعی از زنان در بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: همایش ملی حمایت های روانی اجتماعی از زنان با تکیه برتقویت بنیان خانواده و رویکرد پیشگیری از خشونت خانگی با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری روز پنجشنبه 9 آذرماه جاری در بوشهر برگزار می شود.

برگزاری همایش ملی حمایت های روانی اجتماعی از زنان در بوشهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی پولادی ریشهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این همایش ملی بحث خشونت علیه زنان در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه زنان در جوامع مورد خشونت های مختلفی قرار می گیرند اضافه کرد: 66درصد جمعیت زنان در جامعه کمتر از یک بارخشونت به شکل های کلامی، روانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی را تجربه کرده اند.
پولادی ریشهری اضافه کرد: نادیده انگاشتن توانایی ها و ظرفیت زنان در جامعه می تواند سبب ساز بی توجهی به آنان و استفاده نکردن جامعه از قابلیت ها و استعداد بالای این قشر شود.
وی اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش ها برای افزایش آگاهی جامعه، شناخت علت و عوامل خشونت، پیشگیری از خشونت، ارائه راهکارهای مناسب برای مداخله و کاهش رفتارهای خشونت آمیز ضروری است.
پولادی ریشهری با تاکید بر ضرورت توجه بر پیشگیری گفت: لازمه رسیدن به جامعه توسعه یافته و کاهش خشونت مستلزم نهادینه کردن آگاهی های اجتماعی و خانوادگی است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: براساس بررسی های انجام شده خشونت روانی و کلامی علیه زنان در این استان به شکل محدود است.
پولادی ریشهری افزود: برای کاهش خشونت علیه زنان نیازمند آموزش، ارتقای سلامت خانواده، افزایش توانمندی زنان در محیط اجتماعی هستیم که لازمه رسیدن به این برنامه ها همکاری و هم افزایی دستگاههای اجرایی مرتبط است.
وی یادآور شد: در استان بوشهر 33 مرکز مشاوره فعال وجود دارد که تاکنون به 15هزار و 676 نفر آموزش های مختلف خانواده ارائه شده است.
پولادی ریشهری گفت: افتتاح خانه امن برای زنان خشونت دیده در استان بوشهر از جمله برنامه های سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بوشهر است.
**
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر