کد خبر: 34447
A

پیشگیری از خسارتهای اجتماعی با همکاری واقفان محقق می شود

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن وقف در حوزه امنیت، گفت: بسیاری از خسارت هایی که بدنه جامعه وارد می شود با همکاری خیران و واقفان قابل پیشگیری است.

پیشگیری از خسارتهای اجتماعی با همکاری واقفان محقق می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار رضا بنی اسدی فر روز یکشنبه در همایش یاوران وقف، از امنیت به عنوان زیرساخت اصلی اجرای برنامه های مختلف یاد کرد و افزود: اگر امنیت جامعه دچار اختلال شود، هیچکدام از برنامه های جامعه به درستی اجرایی نخواهد شد.
وی با اشاره به وجود برخی اماکن قدیمی و ناامن برای کلانتری ها و اماکن انتظامی عنوان کرد: این امر نشان می دهد که از فرهنگ وقف و حضور واقفان در حوزه امنیت استفاده چندانی نشده و این خلاء تاحدودی برطرف شده است.
وی تاکید کرد: امروز در یکی از شهرستان های استان کرمان شاهد هستیم که یک پدر یک شهید باغی، را وقف حوزه امنیت می کند که سالانه بیش از 10 میلیارد ریال درآمد دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: تاکنون در جاده های مواصلاتی استان کرمان بیش از 780 نفر به واسطه تصادفات کشته شده اند که این امر تبعات خانوادگی و اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: بسیاری از حوادثی که جامعه و خانواده ها را متاثر می کند با نیت خیر و اقدام خداپسندانه خیران و واقفان قابل حل است.
وی ثبت دوربین های ثبت سرعت را موجب کاهش 60 درصدی حوادث جاده ای دانست و اظهار کرد: اقدام خیران در ساخت پاسگاه و کلانتری به معنای آن است که تا زمان فعالیت این واحدها، اثرات خیر آن برای خیران و واقفان پابرجا خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مردم در استان کرمان برای ایجاد زیرساخت های امنیتی ورود کرده اند و این امر به معنای آن است که مردم امنیت را به عنوان یک نیاز همگانی باور کرده اند و در این زمینه همکاری می کنند.
این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در محل سالن اندیشه برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر