کد خبر: 34467
A

بهسازی 20 مدرسه در شوش و شاوور در قالب طرح هجرت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش گفت: با اجرای طرح هجرت و اردوهای جهادی 20 مدرسه در شوش و شاوور با اعتیاری بالغ بر750میلیون ریال بهسازی و نوسازی شدند.

بهسازی 20 مدرسه در شوش و شاوور در قالب طرح هجرت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ پاسدار کریم بابایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در این شهرستان افزود:گروه جهادی شامل 540 بسیجی در زمینه بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و عمرانی فعالیت‌های محرومیت زدایی قابل توجهی در شهرستان شوش اجرا کرده اند.
وی ساخت 11 واحد مسکونی برای محرومان ، کمک به ساخت 2 مسجد و تکمیل یک باب مسجد ، احداث 6 پل روستایی ، کمک به احداث 2 حوزه علمیه ، بازسازی قبور شهدا ، احداث 2 خانه عالم ، و 200 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس ، مساجد و منازل محرومان را از دیگر فعالیت های جهادگران بسیجی در شهرستان شوش برشمرد و گفت:
برای اجرای این طرح ها بیش از 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش همچنین افزود:در راستای اشتغالزایی نیز پارسال بیش 50 نفر با دریافت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع دستی مشغول بکار شدند که این طرح امسال نیز با پرداخت تسهیلات به 15 نفر در حال پیگیری است.
سرهنگ بابایی گفت: طی امسال نیز 250 بسته فرهنگی و غذایی بین خانواده های محرومان در شهرستان شوش توزیع شده است.
وی به فعالیت های آموزشی ناحیه مقاومت بسیج با همکاری فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت:بیش از 400 نفر بسیجی در حال فراگیری مهارت های اشتغالزایی شامل پرورش قارچ ، زنبور ، ماهی ، مرغ محلی و تولید ترشی و راه اندازی واحد روغن گیری هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش با بیان اینکه عمده ترین دغدغه بسیج در حال حاضر محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در روستاها خصوصا روستاهای محروم است اظهار کرد:با حمایت فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان امسال 35 پایگاه بسیج در روستاهای آسیب پذیر و محروم شهرستان شوش راه اندازی شده است.
سرهنگ بابایی درخصوص راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شوش نیز گفت:با همت مسئولان محلی مشکل احداث باغ موزه دفاع مقدس شوش تا حدودی حل شده و با تامین زمین از سوی شهرداری با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این موزه راه اندازی می شود.
وی در خاتمه از برگزاری یادواره سردار سرلشکر شهید حسن درویش و 615 شهید شهرستان شوش در بهمن ماه امسال خبر داد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر