کد خبر: 34506
A

همایش شکوه مقاومت با اجتماع بزرگ بسیجیان در دماوند برگزار شد

همزمان آخرین روزازهفته بسیج، همایش شکوه مقاومت در شهرستان دماوند با حضور بیش از یک هزار نفر از بسیجیان شهرستان در راستای تجلیل از جهادگران بسیجی و آشنایی بیشتر آنها در زمینه ارتقا سطح امنیت و مقاومت برگزار شد.

همایش شکوه مقاومت با اجتماع بزرگ بسیجیان در دماوند برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ پاسدارعبدالرضا زنگنه، معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران روز یکشنبه در این همایش بزرگ بسیجی که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر دماوند برگزار شد، «ب» بسیج را بصیرت، «سین» آن را سلوک، «ی» بسیج را یاری رهبر و«جیم» آن را جهادگر دانست و اظهار کرد: بالاترین بصیر دنیا حضرت اباالفضل العباس (ع) بود زیرا دین مبین اسلام و قرآن کریم را کسی نمی تواند توسعه و ترویج دهد مگر آنکه با بصیرت و آگاه باشد.
وی دشمن شناسی را به عنوان یکی از انواع بصیرت دانست و گفت: اگر دشمن را نشناسیم بدون شک ضربه خواهیم خورد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران سلوک و تزکیه نفس را از دیگر ویژگی های بارز بسیجیان دانست و خاطرنشان کرد: بسیج یاریگر رهبر در همه ابعاد و عرصه ها و به ویژه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است که این مهم با تربیت بسیجی و و داشتن تزکیه نفس محقق می شود.
وی بیان کرد: جهاد علمی، مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و جهاد کبیر از دیگر ویژگی های بسیج است و مصداق های سبک زندگی اسلامی، فرزند صالح تربیت کردن و صرفه جویی در زندگی است که باید همه سبک های زندگی را بسیجی وار اجرا کنیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران در خصوص انواع جهاد گفت: در کنار جهاد اکبر و اصغر، جهاد سخت و نرم وجود دارد که در جنگ سخت تاکتیک ها محدود و در جنگ نرم تاکتیک نامحدود است و افرادی که در جنگ سخت جان خود را از دست می دهند افراد مهجور و در جنگ نرم افراد منفور هستند.
این مقام مسئول با تاکید براینکه بسیجی باید فرمانبردار رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، گفت: بدانیم در سایه ولایت حرکت کردن یک ارزش است و این مهم امروز با حفظ امینت و آرامش در کشور دوچندان شده که باید قدردان آن باشیم.
همچنین سرگرد پاسدار روح الله عرب، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در این تجمع بزرگ بسیجی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای بسیج، بیان کرد: امروز مصادف با سالروز تشکیل بسیج است و همه ما جمع شدیم تا با امام راحل تجدید بیعت کنیم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گوییم و به عنوان سرباز ولایت در رکابشان باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: بسیج به عنوان موتور محرک انقلاب و نیرویی که در زمان نیاز حاضر است در تمام ماموریت ها موفق بوده و هست و امیدواریم همه جزء بسیجیان با اخلاص باشیم و نام ما به عنوان سرباز واقعی امام زمان (عج) ثبت شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر