کد خبر: 34512
A

سردارحق طلب:شرکت70ناشردرهشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس درمشهد/تقدیرازحمایت وزارت ارشاد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج با تقدیر ازحمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی و ملی کتاب دفاع مقدس با شرکت 70 ناشر در مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام از روز 9 تا 16 آذر ماه جاری برگزار می شود.

سردارحق طلب:شرکت70ناشردرهشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس درمشهد/تقدیرازحمایت وزارت ارشاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سالن پاتوق خبرخبرگزاری بسیج؛ سردارپاسدار احمد حق طلب درحضور خبرنگاران با تبریک هفته بسیج و پیروزی رزمندگان اسلام علیه تکفیری ها درسوریه وعراق درباره برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: انتشار فرهنگ دفاع مقدس عاملی برای بون برون رفت ازمشکلات فعلی جامعه ما است و کتاب و کتابخوانی می تواند بهترین وسیله برای انتقال این فرهنگ ناب به نسل جوان و نسل های آینده باشد.
وی با بیان اینکه توجه رهبرمعظم نقلاب به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بویژه کتب مربوط به دفاع مقدس گفت: حضرت امام خامنه ای بر بیش از 50 جلد کتاب مربوط به دفاع مقدس تقریظ نمودند که این نشان از توجه ایشان به این حوزه دارد ، این توجهات و فرموده ها ، سازمان حفظ آثار را بر آن داشت که قریب 8 سال گذشته نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در را در سطح ملی با شرکت نویسندگان شایسته اعم از پیشکسوت و جوان در استانهای مختلف کشور برگزار کند که حاصل آن رونمایی ، چاپ و توزیع صدها جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس است.
سردار حق طلب با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه امسال در جوار مرقد مطهر حضرت امام رضا علیه السلام در محل دائمی نمایشگاههای استان خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار می شود تصریح کرد: عرضه بیش از 6 هزار جلد کتاب ، رونمایی از 50 عنوان جدید کتاب ، توسط 70 ناشر در 70 غرفه در سالن دو هزار متری که در اختیار ما قرار داده شده ، طبیعتا مخاطبان خوبی خواهد داشت و ما توقع داریم اهالی قلم و رسانه ، شرکت گسترده داشته و پوشش خبری مناسبی از این نمایشگاه تخصصی که کمتر در عرصه ملی شاهد آن هستیم داشته باشند.
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تشکر از تمام دستگاههای دولتی و سازمانها و نهادها و استانداری خراسان رضوی که در برگزاری این مراسم تلاش داشته اند،گفت: سازمان بسیج متولی این کار است و مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی نیز در این مهم حامی اصلی کار بوده است ، در دوره جدید وزارت ارشاد تفاهم نامه های خوبی میان دو طرف برقرار شده و وزارت ارشاد در چاپ کتب مربوط به دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.
سردارحق طلب درباره انتخاب مفاهیم مربوط به حوزه دفاع مقدس و گنجاندن آن در دروس دانش آموزان اظهارکرد: در دانشگاه عالی جنگ کارشناسان نیروهای مسلح در حال فعالیت و مشورت هستند تا مفاهیم مورد نیاز دوران دفاع مقدس برای استفاده بهینه دانش آموزان را تدوین و برای چاپ درکتب آموزش و پرورش برای استفاده در سطوح دبستان و دبیرستان به وزارت محترم آموزش و پرورش تقدیم کنند.
دبیرهشتمین جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس در ادامه این نشست گفت: انتخاب میزبان نمایشگاه با ارزیابی درخواست های استانهای مختلف صورت گرفته که برای سال جاری استانهای خراسان رضوی یزد قم و مرکزی داوطلب بودند و بر اساس ارزیابی کارشناسان در ظرفیت استانها ، استان خراسان رضوی انتخاب شود.
سردارپاسدارعلی ناظری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت نمایشگاههای کتاب ، بنیاد شهید و امور ایثار گران حوزه هنری انقلاب اسلامی ، رسانه ملی ، مجمع ناشران دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین ( بعنوان متولی برگزاری نمایشگاه ) شورای سیاستگذاری این نمایشگاه را در اختیار دارند.
معاون نشر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درباره ورود نویسندگان جوان در حوزه دفاع مقدس و ارسال آثار به سازمان حفظ آثار دفاع مقدس گفت : در سپاههای استانی و یگانهای شهرستانها نویسندگان جوان ( نوقلمان ) آثار خود را ارائه می کنند و توسط مسئولان این آثار به مرکز ارسال می شود و اینکه در میان نویسندگان استانها آثاری گرانبها در سطح ملی با گویش های محلی و اهل تسنن وجود دارد.
رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های کتاب و نماینده معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این نشست گفت: موضوع دفاع مقدس از موضوعات بسیار مهم و از سیاست های کلیدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و معاونت فرهنگی در دستور کار خود همواره نشر آثار دفاع مقدس را داشته و حامی جریان انتقال فرهنگ دفاع مقدس در میان جامعه و نسل جوان می باشد.
حسین صفری افزود: وزارت ارشاد با مشکلاتی که دارد از برگزاری این نمایشگاه حمایت خوبی کرده و باتفاهم نامه ای که با مسئولان محترم سازمان حفظ آثار امضا شده مبلغ 200 میلیون تومان بن خرید کتاب با 20 درصد تخفیف برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که توسط بانک عامل حاضر در نمایشگاه به علاقمندان تحویل می شود.
عضو شورای برنامه ریزی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از رسانه ها و پایگاههای خبری خواست تا با پوشش کامل خبار این نمایشگاه تخصصیی و ملی در حوزه کتاب دفاع مقدس فرهنگ کتاب خوانی را در افزایش دهند و پیشنهاد کرد خبرنگاران اعزامی از سوی دستگاه متولی در این نمایشگاه در ستاد خبری فعالیت داشته باشند که مورد قبول سردار حق طلب رییس سازمان حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار گرفت.
در پایان این مراسم از پوستر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس رونمایی شد .
اجتمام / 1095 /
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر