کد خبر: 34580
A

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تا سقف 530 میلیون ریال

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که تا سقف 530 میلیون ریال تسهیلات به آسیب دیدگان زلزله پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تا سقف 530 میلیون ریال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عزیز الله مهدیان یکشنبه شب در نشستی خبری که در محل اداره کل بنیاد مسکن کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از این مقدار وام 350 میلیون ریال تسهیلات ساخت، 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت، 100 میلیون ریال تسهیلات معیشتی و 20 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.
وی افزود: علاوه بر این تسهیلات که برای حمایت مستقیم‌ به آسیب دیدگان پرداخت می شود، نقشه برداری، آوار برداری و نظارت به صورت رایگان انجام می شود و بخشودگی عوارض نیز به آنها تعلق می گیرد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان نیز به صورت رایگان برای هر واحد هشت تن سیمان تامین خواهد کرد.
مهدیان در رابطه با اسکان موقت نیز گفت: 11 هزار کانکس برای اسکان موقت در مناطق روستایی زلزله زده در نظر گرفته شده که براساس قراردادی که با سپاه بسته شده، در حال اجراست.
وی ادامه داد: چهار هزار و 500 واحد اسکان موقت برای مناطق شهری نیز در نظر گرفته شده است که سه هزار 500 واحد آن مختص شهر سرپل ذهاب است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: زلزله زدگان در مناطق شهری می توانند برای اسکان یا از کانکس استفاده کنند و یا از 50 میلیون ریال تسهیلات مربوط به آن بهره ببرند.
مهدیان یادآور شد: امیدواریم بحث اسکان موقت زلزله زدگان در مناطق روستایی تا 45 روز آینده به صورت کامل اجرا شود.
وی افزود: در رابطه با اسکان موقت مناطق شهری نیز در حال امضا قرارداد با ارتش هستیم تا هرچه زودتر بحث اسکان موقت شهری نیز ساماندهی شود.
معاون بنیاد مسکن اعلام کرد: اکنون بنیاد مسکن هشت استان در کرمانشاه مستقر شده اند و در مناطق مشخص شده کار بازسازی و تحقیقات را آغاز کرده اند.
مهدیان با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده به دست مردم انجام می شود، گفت: تاکنون 10هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، تاکنون 80 درصد کار برآورد خسارت مناطق زلزله زده انجام شده و تا پایان نیمه اول آذر خسارت وارده به صورت کامل برآورد می شود.
معاون بنیاد مسکن اعلام ‌کرد: براساس برآوردی که تاکنون انجام شده 53 هزار واحد در زلزله اخیر کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شده است.
مهدیان با اشاره به اینکه کار بازسازی مسکن‌ مهر شهر سرپل ذهاب برعهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به مقاومت سازه های مسکن مهر به نظر می رسد که نیازی به جایجایی و ساخت این واحد ها به صورت کامل نباشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر