کد خبر: 34660
A

پیکر 2 شهید گمنام در زاهدان تشییع و خاکسپاری شد

مردم مومن و ولایی زاهدان امروز /دوشنبه/ با تشییع و خاکسپاری با شکوه پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس وفاداری خود به آرمان های شهدا و امام شهدا را به نمایش گذاشتند.

پیکر 2 شهید گمنام در زاهدان تشییع و خاکسپاری شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پیکر مطهر این شهید گمنام با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، فرمانده سپاه سلمان شماری از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی زاهدان بعد از تشییع در بلوار رسالت محله ابوذر این شهر خاکسپاری شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: شهدا محور اصلی وحدت جامعه ایران اسلامی هستند.
سردار حسین معروفی اظهار داشت: شهدا مظهر اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی بیان کرد: برچیده شدن گروههای تکفیری و داعش به واسطه خون شهدا بود.
وی افزود: رمز و شاه کلید موفقیت شهدا اخلاص در عمل بود.
وی تصریح کرد: شهدا چون اخلاص در عمل داشتند ماندگار و جاودان شدند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز صراط مستقیم و راه رستگاری پیروی از ولایت است.
سردار معروفی اظهار داشت: آن چیزی که ما را به سعادت و خوشبختی می رساند پیروی محض از ولایت است.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر پاک این شهدا که 17 و 20 ساله هستند در مناطق عملیاتی کربلای چهار و رمضان بازمانده از دوران دفاع مقدس شناسایی شده است.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان افزود: تاکنون پیکر 107 شهید در 46 نقطه از سیستان و بلوچستان خاکسپاری شده است که 13 نقطه از آن در زاهدان مرکز استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر