کد خبر: 34669
A

رئیس اوقاف مراغه: مساجد بزرگترین سنگر اسلام در برابر توطئه های نظام سلطه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به نقش فرهنگی و اجتماعی مساجد در جامعه گفت: مساجد بزرگترین سنگر اسلام در برابر توطئه ها و هجمه های نرم و فرهنگی نظام سلطه است.

رئیس اوقاف مراغه: مساجد بزرگترین سنگر اسلام در برابر توطئه های نظام سلطه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام فریدون مطهری روز دوشنبه در همایش مشترک یاوران وقف و گردهمایی هیات امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج مراغه افزود: مساجد به عنوان محل پرورش و تربیت علما و شخصیت های بزرگی چون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، نقش مهمی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی در جامعه دارند.
وی ادامه داد: حرکت های سازنده فرهنگی و اجتماعی در مساجد در حقیقت مانند تیری در چشم و قلب دشمنان قسم خورده اسلامی و انقلاب در عصر حاضر است.
وی اضافه کرد: نظام سلطه و صهیونیسم جهانی همواره درصدد ایجاد فاصله بین مردم و مساجد به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی بوده و این رو هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگ و رسانه ای استکبار جهانی ضروری و حیاتی است.
وی با اشاره به وجود فرهنگ حسنه وقف در جامعه گفت: انفاق و وقف در آموزه های اسلامی و دینی به عنوان حرکتی فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرآن و ائمه معصومین (ع) است.
وی افزود: وقف در امور فرهنگی و توسعه مراکز دینی و آموزشی در کنار رفع مشکلات اجتماعی آحاد مردم بیش از پیش در جامعه احساس می شود.
فرمانده انتظامی مراغه نیز در این همایش با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی غرب گفت: دشمن در قالب محتوای نامناسب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بنیان خانواده ها را نشانه رفته است.
سرهنگ رضا اصلانی فر افزود: آگاه سازی خانواده ها در زمینه مخاطرات و اسیب های اجتماعی فضای مجازی نیازمند عزم عمومی بوده و مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
جانشین سپاه مراغه نیز در این همایش با اشاره به شکست گروه تکفیری و تروریستی داعش در منطقه گفت: نابودی این تفکر فقط با تکیه بر منویات رهبری و وجود تفکر بسیجی ممکن بود.
سرهنگ پاسدار حمید ساعدی افزود: بسیج به عنوان تفکر و فرهنگ فراگیر در کشور فراتر از مرزها، حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی است.
وی اضافه کرد: بسیج خاکریز مستحکم در برابر تهدیدات و هجمه های دشمنان و قدرت بازدارنده نظام اسلامی در برابر نظام سلطه است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر