کد خبر: 34674
A

زندگی به تدریج در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال بازگشت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: زندگی به تدریج در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال بازگشت است و تعدادی از کانکس‌ها را به مدرسه اختصاص دادند تا مدارس هر چه زودتر بازگشایی شوند و دانش آموزانی که از تحصیل باز مانده بودند سریعتر به تحصیل خود بپردازند.

زندگی به تدریج در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال بازگشت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز دوشنبه در پایان سومین سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه که به همراه معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفته بود، اظهار کرد: امروز در خدمت دکتر جهانگیری و جمعی از وزرا به کرمانشاه آمدیم، ایشان علاقه مند بودند که مستقیما از پیشرفت کار‌ها در مناطق زلزله زده بازدید کنند.
وی بیان کرد: همچنین به ازگله رفتیم و از 2 روستا بین ازگله و سرپل ذهاب بازدید کردیم که خوشبختانه موضوع اسکان موقت به طور کامل تمام شده و بنیاد مسکن نیز بخش عمده‌ای از پرونده‌ها را برای آسیب دیدگان از زلزله تهیه کرده، تک تک خانه‌ها بررسی شده و تکلیف بسیاری از خانه‌ها برای نوسازی کامل و تعمیر و مرمت مشخص شده است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اکثر روستا‌ها و مناطق مختلف ماشین آلات بنیاد مسکن مشغول آواربرداری بودند و آواربرداری با سرعت خوبی در حال پیشرفت بود.
آخوندی در باره اسکان موقت مردم گفت: مردم برای اسکان موقت 2 حق انتخاب دارند، یکی اینکه می‌توانند از سه میلیون تومان در روستاها و پنج میلیون تومان در شهر‌ها به عنوان کمک بلاعوض استفاده کنند و خود دست به کار شوند و هرچه سریعتر سرپناه موقتی را برای خود فراهم کنند که می‌تواند بخشی از سرپناه دائم آن‌ها باشد و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه منعقد شده، زلزله‌زدگان از کانکس‌هایی که در آینده به تدریج ساخته و وارد منطقه می‌شود، استفاده کنند.
وی افزود: به نظر می‌رسد به تدریج همه امور زندگی به روال عادی بازمی‌گردد و جریان بازآفرینی در کرمانشاه را شاهد هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر