کد خبر: 34678
A

سخنگوی سپاه پاسداران: با تجربیات پیشین امداد به زلزله زدگان غرب کشور ادامه دارد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: سپاه براساس تجربیات از زلزله بم و تمرین و اصلاح روش ها در زلزله ورزقان با چشم انداز روشن وارد فرایند امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران: با تجربیات پیشین امداد به زلزله زدگان غرب کشور ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی سپاه فجر فارس سردار سرتیپ دوم رمضان شریف در شهرستان ارسنجان فارس افزود: سپاه براساس دستورالعمل، سه مرحله اصلی را برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور در دستور کار قرار داده است که در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله یگان های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله زدگان شتافتند و با کمک نیروی هوافضای سپاه انتقال مجروحان و امدادگران انجام شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم بیمارستان های ثابت و صحرایی سپاه که مجموعه ای مجهز هستند در مناطق زلزله زده برپا شدند، این بیمارستان ها همان مجموعه ای هستند که در ایام مختلف سال و در مناطق محروم کشور به مردم خدمت رسانی می کنند.
شریف با بیان اینکه سومین کار مهم سپاه تلاش برای بازگشایی راه های مواصلاتی و جاده هایی بود که بر اثر زلزله مسدود شده بودند، گفت: قرارگاه سازندگی سپاه با تعداد زیادی ماشین آلات و دستگاه های مهندسی فرآیند بازگشایی راه های مواصلاتی را در دستور کار قرار داد.
سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه این نیرو روزانه چهارصد کانکس برای اسکان زلزله زدگان غرب کشور می سازد اضافه کرد: با وجود اینکه تهیه و ساخت کانکس با توجه به حجم بالای نیاز مناطق زلزله زده و پراکندگی جغرافیای مناطق آسیب دیده کار بسیار سختی است اما سردار عبداللهی فرمانده قرار گاه خاتم النبیاء (ص) پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در مناطق زلزله زده قول داد کارگاه ویژه ای را برای تولید کانکس تجهیز کند.
شریف گفت: به سی و یک سپاه استانی ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.
معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه فرمانده کل سپاه روز دوم وقوع زلزله در مناطق زلزله زده حضور یافت و با دستور ایشان امکانات موردنیاز نظیر چادر و مواد غذایی از شش استان همجوار به مناطق زلزه زده کرمانشاه ارسال شد افزود: براساس قانون اسکان موفقت و دائم زلزله زدگان وظیفه دولت است و به بنیاد مسکن سپرده شده است، در جریان زلزله ورزقان تجربه خوبی از همکاری موثر سپاه با بنیاد مسکن بدست آمد بصورتی که منجر به ساخت هفت هزار واحد مسکونی برای مردم و دوازده هزار واحد نگهداری برای دام ها شد.
شریف ادامه داد: در زلزله کرمانشاه سپاه در قالبهمکاری و توافق با بنیاد مسکن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) استفاده می کند و به سی و یک سپاه استانی نیز ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.
وی بیان کرد: هر سپاه استانی بازسازی دو تا هفت روستای زلزله زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بر عهده گرفته و زیرساخت ها نیز توسط قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تامین می شوند.
شریف گفت: روزانه تا صد و پنجاه کانکس از تهران به مناطق زلزله زده ارسال می شود که پس از آماده سازی زیرساخت ها در مناطق زلزله زده نصب می شوند.
وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله زدگان در کنار مردم خواهد بود، گفت: زمان مورد نیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه ها سپاه تعهد خود را بسیار زودتر از زمان اعلام شده به پایان برساند.
شریف بیان کرد: سپاه فجر استان فارس بازسازی هفت روستای زلزله زده را در غرب کشور بر عهده گرفته است.
شهرستان ارسنجان در فاصله 125کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان بیش از 440 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر