کد خبر: 34697
A

محیط پل زائر تا مرز مهران از الاینده ها پاک شد

دوستداران محیط زیست ایلام مسیر تردد زائرین اربعین حسینی از پل زائر تا پایانه مرزی مهران را از زباله و دیگر الاینده ها پاک کردند.

محیط پل زائر تا مرز مهران از الاینده ها پاک شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برنامه پاکسازی محدوده مرزی تردد زائران در مرز مهران با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی ،اقدام علاقه مندان و فعالان زیست محیطی و همکاری شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران اجر اشد.
وی هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها را آموزش و توسعه فرهنگ محیط زیستی اعلام کرد.
سلیمان نژادیاد اوری کرد: در ایام منتهی به اربعین حسینی هر روز مسیر تردد و عبور زائران در شهرستان مهرانکل به نحو مطلوب پاکسازی ودر جهت کاهش پسماندها، 60 هزار کیسه‌زباله در بین ایستگاه‌های صلواتی، مراکز تهیه و توزیع غذا و زائران توزیع شد.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند و امسال حدود 2 میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت از مهران تردد داشتند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر