کد خبر: 34711
A

آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در بهشهر

فرماندار بهشهر با اعلام آغاز طرح تفکیک زباله از مبداء در این شهرستان گفت که 70 درصد زباله ها تا پایان سال باید تفکیک شود.

آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در بهشهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید خالق سجادی جمعه شب در جلسه ای با دهیاران شهرستان بر ضرورت توجه جدی به تفکیک زباله در روستاها تاکید کرد و افزود : باید با استفاده از تمام امکانات برای نهادینه کردن تفکیک زباله از مبدا تلاش کرد و با آموزش های لازم، آن را تبدیل به فرهنگ کرد.
وی ادامه داد : با برنامه ریزی انجام شده شهرهای خلیل شهر و رستمکلا باید به طور کامل طرح تفیکیک زباله را تا پایان امسال به اتمام برسانند.
فرماندار بهشهر با اعلام اینکه جمع آوری زباله ها در روستاها و شهرها باید به همت شهرداران و دهیاران اجرایی شود، گفت: جمع آوری زباله های مسیر روستاها بر عهده دهیاران است و به همین تناسب دهیاران و شهرداران موظف به جمع آوری زباله های مسیر جاده ها هستند.
سجادی افزود :‌ شهرداری ها نسبت به جانمایی سطل های زباله تر و خشک در نقاط مختلف شهری اقدام و شهرک های صنعتی، مراکز درمانی نیز در این خصوص با شهرداری ها همکاری کنند.
وی گفت : باید فرهنگ سازی تفکیک زباله در سطح شهرها و روستاهای مختلف مورد توجه قرار گیرد تا با تفکیک زباله از مبداء، میزان تولید زباله را به حداقل ممکن برسانیم.
روزانه در استان مازندران سه هزار تن زباله تولید می شود که دو نیروگاه زباله سوز در شهرهای نوشهر و ساری در دست اجرا است.
استاندار جدید مازندران زباله زدائی از چهره استان و تفکیک زباله از مبدا را مهم ترین برنامه برای حفاظت از محیط زیست مازندران اعلام کرد و به تمامی فرمانداران دستور داد تا این برنامه را هر چه سریع تر اجرائی کنند.
محمد اسلامی هشدار داد که با فرماندارانی که در حوزه کاری خود این طرح را اجرا نکنند برخورد خواهد کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر