کد خبر: 34721
A

اعترافی بزرگ پس از اولین سلام

(سلام شهریار هستم یک معتاد) این جمله اعترافی بزرگ از طرف ره جویان عضو انجمن (NA) به عنوان اولین قدم برای رهای از چنگال این بیماری کشنده است.

اعترافی بزرگ پس از اولین سلام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، انجمن معتادان گمنام (NA) انجمنی است که در آن اعضای رهایی یافته از چنگال بیماری اعتیاد به ره جویان علاقه مند به ترک، کمک می کنند تا آنها نیز به زندگی پاک و سالم خود باز گردند.
این انجمن بدون وابستگی به نهاد یا موسسه ای، گمنام بودن را جزء اصول خود قرار داده تا با جلب اعتماد معتادان به آنها انگیز دهد که به میل شخصی و با هدف کسب سلامت دوباره در راستای اولین قدم برای رهایی از این بیماری که همان اعتراف شخص معتاد به معتاد بودنش است، اقدام کند.
به گفته خود اعضای این انجمن، غیر حرفه ای بودن بزرگترین ویژگی این انجمن است چرا که بدون داشتن مراکز سم زدایی، بازپروری، پزشکی، روانپزشکی و مشاوره خانواده فقط با طی مسیری روحانی و معنوی، فرد معتاد را از چنگال ظالم این بیماری نجات می دهد.
فقط می توانم بگویم زندگی روی خود را از من برگرداند، پسری شدم که پدر و مادرش او را نمی خواستند، دست نوازشگر خواهرانم از سرم کوتاه شد، برادرم تنها برادرش را که من بودم فراموش کرد اینها را که زخمی عمیق و دردی طاقت فرسا بر جانم بود تجربه کردم چون من به عنوان فردی تحصیل کرده و ورزشکار موفق، دیگر یک معتاد کارتون خواب شده بودم.
صدای محکم شهریار در بیان دردها از بیماری اعتیاد مرا واداشت از او بپرسم مقصر تمام این بلاهایی که به سرش آمده چه کسی است؟ محکم و بدون هیچ تردیدی در جواب گفت: خودم، ضعف ها و بیمارهای شخصیتی که در درونم از کودکی وجود داشت و من از آنها بی خبر بوده ام.
11 سال مصرف مواد، هر آنچه که در زندگی داشتم را از من گرفت، اما: سال 84 بواسطه یکی از دوستان معتادش با انجمن معتادان گمنام، مصرف مواد را قطع و برای دومین بار متولد شد.
وی نواقص شخصیتی در خود را بزرگترین عامل برای قبول پیشنهاد مصرف مواد از سوی دوستان نابابش می داند و می گوید: یکی از بزرگترین اقدامات این انجمن ایجاد فضایی برای معتادان است تا از این نواقص شخصیتی خود آگاهی یافته و در راه رفع این نواقص تلاش کنند.
شهریار در خصوص تجربه اولین بار خود از مصرف مواد مخدر گفت: احساس کردم تمام چیزهای که در دنیا قرار بود من به آنها برسم مصرف این ماده به یکباره بهم داد.
وی با بیان اینکه در طی آن 11 سال مصرف، تلاش های خانواده با بستری کردن در بهترین کمپ های ترک اعتیاد کشور و صرف هزینه های بسیار بی نتیجه بود، تاکید کرد: انجمن (NA) با ایجاد این باور و ایمان در من که به کمک یک قدرت برتر (خدا)، بدون دخالت هیچ پزشکی و فقط با تکیه بر توانایی های خود می توانم از این بیماری رهایی یابم، من را از مصرف هر گونه ماده مخدری پاک کرد.
شهریار بزرگترین عامل موفقیت این انجمن را کمک یک معتاد بهبود یافته به یک معتاد در حال مصرف دانست و افزود: زمانی که دیدم کسی که می خواهد به من کمک کند مانند خودم تمام دردها و رنج های این راه را کشیده و حالا فرد سالمی است برای اولین بار این باور در من ایجاد شد که من نیز می توانم از این درد نجات یابم.
وی با بیان اینکه تا قبل از ورود به این انجمن هیچگاه نتوانسته بود حتی برای خودش اعتراف کند که یک معتاد است، اضافه کرد: جمله (سلام شهریار هستم یک معتاد) که به عنوان اولین و بزرگترین قدم در این انجمن باید رعایت شود برای اولین بار به من ثابت کرد که یک معتاد هستم.
شهریار با اشاره به اینکه بیماری اعتیاد تمام کنترل زندگی را از دست او خارج کرده بود، یادآور شد: کارکرد 12 قدم به عنوان هسته مرکزی بهبود در این انجمن شخصیت و کنترل زندگی را به او بازگردانده است.
وی بعد از 12 سال قطع مصرف هر نوع مواد مخدر خود را فردی که به بهبودی کامل دست یافته باشد ندانست و گفت: بعد از 12 سال هنوز به عنوان اعضای این انجمن مشغول کمک به خود و افراد معتاد تازه وارد به انجمن است.
شهریار با بیان اینکه اکنون دارای همسر و 2 فرزند است که در کنار آنها احساس خوشبختی می کند، افزود: آثار بد چند سال اعتیاد از زندگیش هنوز پاک نشده است.
مسئول انجمن معتادان گمنام استان کردستان که خود نیز یک معتاد بود است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن از سال 1953 میلادی توسط تعدادی از بیماران بهبود یافته پایه گذاری شده است.
وی که خواست نام او گفته نشود به فعالیت این انجمن در 138 کشور دنیا اشاره کرد و افزود: اولین جلسه ای انجمن در ایران از سال 1373 آغاز و در سال 1385 با حمایت های معنوی مسئولان کشور این انجمن به نام انجمن معتادان گمنام ثبت شد.
وی با بیان اینکه در این انجمن برای افراد معتاد پرونده ای تشکیل نمی شود، اظهار کرد: آمار دقیقی از افراد بهبود یافته در کشور یا استان از طریق این انجمن در دست نیست.
وی با اشاره به اینکه هر هفته در کشور این انجمن برای اعضای خود 21 هزار جلسه برگزار می کند، اضافه کرد: از این تعداد جلسات 2 جلسه آن در شهرستان کامیاران با 150 عضو در حال بهبود برگزار می شود.
مسئول انجمن معتادان گمنام استان کردستان با بیان اینکه در این انجمن محدودیت سنی وجود ندارد، تاکید کرد: این انجمن پذیرای تمامی معتادان زن و مرد در هر سن و از هر طبقه و پایگاه اجتماعی است.
به گفته او این انجمن به هیچ سازمانی سیاسی، مذهبی و یا انتظامی وابسته نیستند و حق عضویت از اعضای خود دریافت نمی‌ کند.
وی دوره جلسات انجمن را معمولا به صورت مادام العمر دانست و گفت: جلسه های انجمن به دو صورت باز و بسته برگزار می شود که جلسات بسته مخصوص افراد در حال بهبودی ولی جلسه های باز شرکت عموم مردم آزاد است.
براساس گفته های این مسئول و افراد این انجمن، هزینه های این انجمن از طریق کمک های داوطلبانه اعضای انجمن و برخی خیرین تامین و پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه انجمن معتادان گمنام سعی در تقویت جنبه های روحی، روانی و معنوی افراد دارد، افزود: این انجمن مراکز ترک اعتیاد یا سم زدایی ندارد و تنها از طریق جلسه های گروهی تلاش می کند که یک حلقه اجتماعی دائمی از معتادان در حال بهبودی تشکیل دهد.
وی هسته اصلی و قلب برنامه های انجمن معتادان گمنام را کارکرد دوازده قدم دانست و اظهار کرد: هر یک از این قدم‌ها مجموعه‌ای از راهنمایی ها برای دستیابی عملی به بهبودی است.
مسئول انجمن معتادان گمنام استان کردستان تاکید کرد: تنها خواسته این انجمن از مسئولان در اختیار قرار دادن مکان هایی خارج از سرویس اداری در جاهای عام المنفعه برای برگزاری جلسات آنها است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر