کد خبر: 34798
A

مراجعه یک سوم اتباع خارجی مجاز ساکن در خراسان رضوی برای دریافت کارت آمایش مرحله 12

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان‌ رضوی‌ گفت: تا کنون 52 هزار و 27 نفر از اتباع خارجی برای دریافت کارت آمایش مرحله دوازدهم به دفاتر کفالت مراجعه کرده اند که این رقم معادل یک سوم اتباع خارجی مجاز دارنده کارت آمایش مرحله یازدهم است.

مراجعه یک سوم اتباع خارجی مجاز ساکن در خراسان رضوی برای دریافت کارت آمایش مرحله 12
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد عجمی روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه طرح تعویض کارت های آمایش در استان از ابتدای آبانماه آغاز شده که از اواسط این ماه آمار مراجعان‌ افزایش یافته، افزود: اعتبار کارت آمایش مرحله یازدهم تنها تا پایان آذرماه امسال است و پس از آن ارائه هر گونه خدمات به اتباع خارجی بر مبنای کارت آمایش مرحله دوازدهم صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس دارندگان کارت آمایش مرحله یازدهم و نیز کسانی که برگه های اصلاحات و تغییرات معتبر دارند باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و نوبت دهی شوند که علاوه بر این 2 گروه، دارندگان کارت آمایش مرحله دهم نیز می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به دریافت کارت آمایش مرحله دوازدهم اقدام کنند.
وی گفت: پس از مراجعه این گروه، دفاتر کفالت آنها را به اداره کل امور اتباع و مهاجران استان ارجاع می دهد تا نسبت به دریافت برگه اصلاحات و تغییرات و پرداخت حق و حقوق مربوط به طرح آمایش مرحله یازدهم اقدام و سپس نسبت به دریافت‌ کارت مرحله دوازدهم
عمل کنند.
وی افزود: تا کنون از 52 هزار نفری که نوبت دهی شده اند، 21 هزار و 766 نفر کارت آمایش جدید را دریافت کرده اند.
عجمی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته هزینه جدیدی افزوده نشده است، گفت: هزینه خدمات شهری که از این گروه از اتباع اخذ می شود بهای خدمات شهری مصوب پنج سال قبل است ضمن آنکه سازوکار اداری ارائه خدمات به این گروه از اتباع و صدور کارت ها روان تر شده است.

*معافیت 13 گروه از اتباع خارجی دارنده کارت آمایش از پرداخت هزینه خدمات شهری
به گفته وی، در این میان 13 گروه از اتباع خارجی که مشمول اقشار آسیب پذیر می شوند از پرداخت هزینه خدمات شهری نیز معاف هستند که این جمعیت معادل 35 درصد اتباع خارجی دارای کارت آمایش را شامل می شود.
وی با بیان اینکه در خراسان رضوی بر اساس آمارها 150 هزار تن از اتباع خارجی دارای کارت آمایش حضور دارند، از آنان خواست در مهلت 23 روزه باقیمانده از طرح، نسبت به دریافت نوبت و اخذ کارت آمایش مرحله دوازدهم اقدام کنند.
عجمی تصریح کرد: دفاتر کفالت هر روز از صبح تا عصر فعال هستند و تا آخرین مراجعه کننده را باید پاسخ دهند و تیم نظارتی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان هم بر این امر نظارت دارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تحصیل 77 هزار دانش آموز افغان در مدارس استان افزود: 60 هزار نفر آنان را دانش آموزان مجاز و دارای کارت آمایش تشکیل می دهند.
عجمی عنوان کرد: این گروه از دانش آموزان نیز با تعویض کارت های آمایش مرحله یازدهم باید تصویر کارت آمایش جدید را سریعتر به مدارس خود ارائه کنند.
وی افزود: این دانش آموزان تا 30 آذرماه مهلت دارند نسبت به ارائه کپی کارت آمایش مرحله یازدهم خود به مدرسه اقدام کنند تا در پرونده تحصیلی آنان قرار گیرد.
بر اساس آمارها در خراسان رضوی 320 هزار نفر از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز سکونت دارند که از این تعداد 150 هزار نفر دارای کارت آمایش و 50 هزار نفر دارای مدارک اقامتی معتبر هستند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر