کد خبر: 34817
A

ایمن سازی سفرهای جاده ای با همراهی دستگاه های اجرایی و مردم ممکن است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: برای ایمن سازی سفرهای جاده ای نیازمند همرامی و کمک سایر دستگاه های اجرایی و همچنین مشارکت همه جانبه مردم هستیم.

ایمن سازی سفرهای جاده ای با همراهی دستگاه های اجرایی و مردم ممکن است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا سیاهپور، سه شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس افزود: امروز این استان به لحاظ ترافیکی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که علت آن را می توان به قطب کشاورزی بودن و همچنین وجود معادن متعدد در فارس نسبت داد.
وی ادامه داد: همه این مسائل ایجاب می کند که ما در این استان تمام امکانات را برای تجربه کردن یک سفر ایمن از سوی هموطنان به کار گیریم که با توجه به گستردگی و حجم کار و محدودیت های اعتباری اداره کل راهداری و حمل و نقل لازم است که سایر دستگاه ها نیز پای کار بیایند.
وی، وسیله نقلیه، راه و انسان را سه عامل اصلی در بروز تصادفات جاده ای دانست و بیان کرد: به جز این سه عامل، 2 عامل دیگر نیز در بروز یا عدم بروز تصادفات و کاهش تلفات ناشی از آنها نقش دارند که کمتر مورد توجه واقع شده اند.
سیاهپور اضافه کرد: این 2 عامل یکی پلیس است که می تواند با اعمال قانون، حضور پررنگ تر و سختگیری بیشتر از بروز یک حادثه جلوگیری کند و دیگری حضور به موقع نیروهای امدادی است که می توانند با اعزام به موقع مصدومان به مراکز درمانی از فوت آنها جلوگیری کنند.
وی افزود: امروز 32 درصد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند که با نظارت و کنترل شدیدتر برای کاهش شدت تصادفات و یا خدمات رسانی سریع و به موقع به مصدومان می توان این میزان را کاهش داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار کرد: بدون تردید اگر گشت محوری پلیس مبنا قرار گیرد و حضور پلیس در جاده ها پررنگ تر باشد در کاهش حوادث و تلفات بسیار موثر خواهد بود.
سیاهپور، علت وقوع 75 درصد تصادفات را عامل انسانی برشمرد و افزود: 25 درصد دیگر هم مربوط به عامل راه و وسیله نقلیه است، بنابراین ضروری است در این زمینه برای کاستن از خطاهای انسانی فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: 33 درصد تصادفات ناشی از خواب آلودگی است و اگر رانندگان به اصل هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت توجه کنند، بسیاری از این حوادث رخ نخواهد داد.
او اظهار کرد: متاسفانه استان فارس در تمام عوامل موثر در بروز تصادفات به علت عدم رعایت قوانین در کشور اول است که باید با همکاری تمام مجموعه ها این رویه اصلاح شود.
فرمانده انتظامی فارس، شانزدهم مهرماه 96 اعلام کرد: در 6 ماه نخست امسال، 774 نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند. سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی این را هم بیان داشت که در تصادفات جاده ای فارس رتبه نخست کشور را دارد.
6122 /6118
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر