کد خبر: 34829
A

اختصاص 20 درصد از سهم واریزی بهای گاز به خزانه جهت استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصمیم این کمیسیون مبنی بر اختصاص 20 درصد از بهای گاز مصرفی جهت استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس در جلسه صبح امروز خبر داد.

اختصاص 20 درصد از سهم واریزی بهای گاز به خزانه جهت استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «سید حمایت میرزاده» در تشریح نشست امروز - سه شنبه - کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای ، با اعلام این خبر گفت: در این نشست 2 دستور مورد بررسی قرار گرفت؛ نخستین دستور در خصوص تبصره 4 قانون بودجه بند (ه) بود که تسهیلات بانکی چهار هزار میلیارد تومانی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و وزارتخانه‌هایی که مراکز علمی، پژوهشی دارند اختصاص یافته است تا از این تسهیلات بانکی در جهت تجهیز وسایل آزمایشگاهی، کارگاهی و .. استفاده شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولان مربوطه از وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان و کشاورزی در این نشست، افزود: گزارش ارائه شده توسط این افراد امیدوارکننده نبود و تا آخر آذر ماه به آنها مهلت داده شد که موارد بند (ه) را به صورت جدی پیگیری کنند و ازفرصت به وجود آمده همه مراکز آموزشی و آزمایشی بهره کافی را ببرند.
وی بیان کرد: در دومین دستور که با حضور مسئولان دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و نوسازی مدارس برگزار شد بررسی ماده 65 قانون الحاق برخی موارد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت انجام گرفت؛ دولت در این قانون ملزم به واریز 10 درصد از بهای گاز مصرفی به خزانه است که از 20 درصد این مبلغ برای استاندارسازی وسایل گرمایشی مدارس استفاده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: قرار شد سریعا موافقتنامه‌ای در این زمینه بین سازمان‌های مربوطه مبادله شود؛ هم‌چنین شرکت گاز بخشی از مبلغ مربوطه را واریز کرده و با پیگیری‌های لازم و واریز بخش دیگر این مبلغ کار نوسازی مدارس به سرعت انجام شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر