کد خبر: 34901
A

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به ارتقاء سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تلاش این صندوق، ارتقاء رفاه اقتصادی و اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی و حقوق مدنی بازنشستگان است تا فارغ از هرگونه دغدغه مادی در این دوران از زندگی، به دنبال علایق خود بروند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به ارتقاء سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ازصندوق بازنشستگی کشوری، ابراهیم صادقی فر درمراسم «قرعه کشی یک هزار و200 میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری» که عصرامروز برگزار شد، افزود: در دولت یازدهم بسیاری از ضعف های گذشته در حوزه بازنشستگی و سالمندی ازجمله کاهش حقوق بازنشستگان و فاصله آن با نرخ تورم، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت پیگیری و تا حدودی بهبود یافته است.
وی با بیان این که با تشکیل شورای سالمندی و خانه های امید سعی در مرتفع نمودن نواقص گذشته شده است، گفت: هم اکنون به دنبال بالابردن سطح حقوق بازنشستگان کشوری هستیم. ضمن اینکه درخانه های امید، مهارت آموزی بازنشستگان در اولویت قرار گرفته که سبب افزایش نشاط آنان می شود.
وی به چهار اصل ضروری برای جلب رضایت بازنشستگان اشاره کرد و افزود: اصل اول، «پاسخگویی به صاحبان صندوق هاست»؛ یعنی به تک تک بازنشستگان با اقدامات پیشگیرانه پاسخگویی شود و اصل دوم، «پایداری» است که با سرمایه گذاری و محاسبات دقیق بیمه ای سعی در پایداری سرمایه های صندوق خواهیم کرد که با کمبود نقدینگی مواجه نشویم.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری اصل سوم برای جلب رضایت بازنشستگان را ، «شفافیت» ذکر کرد و گفت: نمونه این شفافیت قرعه کشی برای پرداخت وام است؛ یعنی تمامی فعالیت های صندوق به طور شفاف به ذینفعان اطلاع رسانی می شود و در نهایت، اصل چهارم، «نوآوری و اصلاح بافت های قدیمی صندوق» با هدف پایداری است، چراکه نوآوری، فضای اقتصادی را هم تغییر می دهد.
صادقی فر ادامه داد: کیفیت سیاست‏گذاری، برنامه ریزی و اجرا در صندوق بازنشستگی کشوری باید رو به توسعه باشد و مسایل روحی و روانی بازنشستگان به طور کامل مد نظر قرار گیرد. در این زمینه توجه به مولفه های اصلی آینده نگری اهمیت دارد؛ مثلا خانه های امید باید معطوف به آینده باشد.
وی بیان داشت: صندوق بازنشستگی کشوری برای ورود به بازار باید فعالانه عمل کند و مراقبت شود که به ضرر صندوق گامی برداشته نشود؛ باید تک تک بودجه ریزی ها مد نظر قرار گرفته و از بنگاه های زیانده که در استراتژی های صندوق جایی ندارند، خارج شویم.
صادقی فر با بیان اینکه کیفیت کار و شایستگی در انتخاب مدیران صندوق و شرکت های زیر مجموعه باید بادقت صورت گیرد، گفت: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق ها، مولفه اجتماعی کارکردی آنهاست تا کرامت بازنشستگان در جامعه افزایش پیدا کند.
اجتمام***1193
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر