کد خبر: 35054
A

احساس نیاز به استفاده از پژوهش در جامعه ایجاد نشده است

مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز با گذشت چند دهه از شروع پیشرفت های علمی در کشور، احساس نیاز به استفاده از داده های پژوهشی در جامعه ایجاد نشده است.

احساس نیاز به استفاده از پژوهش در جامعه ایجاد نشده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا خان محمدی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان زنجان، افزود: با یک بررسی سرانگشتی می توان از میزان بودجه اختصاصی به پژوهش در کشور و استان ها، این موضوع را ارزش گذاری کرد.
خان محمدی ابراز کرد: به دلیل اینکه اهمیت پژوهش در میان متولیان جانیفتاده است از این طرح ها در استان ها نیز حمایت های خاص و چشمگیری نمی شود.
مدیرکل پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت موجود استفاده از پژوهش در بخش های مختلف، گفت: باید نگاه ها به فرهنگ پژوهش در کشور تغییر یابد، چرا که گام های برداشته شده برای ادامه مسیر پیشرفت کشور کافی نیست.
وی با مقایسه وضعیت علمی کشور نسبت به سایر کشورهای هم تراز، یادآور شد: با بررسی پیشرفت اقتصادی سایر کشورها، نقش علم در ارزآوری برای آن کشور مشخص می شود.
مدیرکل پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید احساس نیاز به استفاده از داده های پژوهشی و علم در بخش های مختلف را، از راه های فرهنگ سازی، آگاه سازی و تبیین مسئله برای مخاطبان ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز گفت: استان زنجان ظرفیت بالایی برای پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله فعالیت های پژوهشی دارد.
پرویز قزلباش افزود: با تمام پیشرفت ها و دستاوردها در این حوزه، هنوز نتوانسته ایم از تمام ظرفیت ها برای تسریع در پیشرفت امور بهره ببریم.
وی تصریح کرد: باید از وجود دانشگاه های علوم پایه، زنجان، علوم پزشکی و سایر نهادهای علمی فعال استان برای توسعه پایدار زنجان استفاده شود.
قزلباش تاکید کرد: توجه به توسعه صنعت و خدمات در زنجان راهگشای خیلی مسائل و مشکلات فعلی است و این توسعه از رهگذر بهره گیری از پژوهش دانشگاهیان در این حوزه ها می گذرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان برتر حوزه پژوهش و فناوری استان با اهدای لوح یادبود و تندیس تجلیل شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر