کد خبر: 35089
A

مدیران کشور اطلاعات لازم برای مواجهه با تغییرات اقلیم را ندارند

چهره ماندگار فیزیک کشور گفت: به خاطر استفاده نکردن مدیران کشور از پژوهش های به روز در حوزه های مختلف از جمله بخش انرژی و آب و هوا، اطلاعات لازم برای مواجهه با تغییرات اقلیم را ندارند.

مدیران کشور اطلاعات لازم برای مواجهه با تغییرات اقلیم را ندارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پروفسور یوسف ثبوتی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان زنجان، افزود: باید مسئولان ارشد کشور برای این موضوع مهم و حیاتی فکری کرده و چاره ای بیندیشند.
چهره ماندگار فیزیک کشور اظهار داشت: باید روش های مصرف منابع انرژی تجدید ناپذیر کشور به جد بازبینی شود تا از بروز بحران های پیش روی کشور در این حوزه پیشگیری گردد.
دانشمند فیزیک یادآور شد: براساس آمار 80 درصد انرژی مصرف شده در ایران برای تولید و توزیع برق به کار گرفته می شود که رقم بسیار بالا و غیرقابل قبول است.
چهره ماندگار فیزیک کشور گفت: عده زیادی از مدیران، یا به کل حوصله یادگرفتن و مطالعه ندارند، یا کمتر وقت می کنند درباره این موضوعات مطالعه کنند.
ثبوتی تاکید کرد: فناوری های جدید در دنیا حدود هر سه سال، 2 برابر افزایش پیدا می کند، برای درک این تغییرات باید با سرعت با آن همراه شویم تا از پیشرفت ها، عقب نمانیم.
وی تصریح کرد: اگر بخش های مختلفی چون صنعت، خدمات یا کشاورزی نتوانند خود را با این سرعت پیشرفت، همراه کنند روز به روز عقب مانده تر از دیروز خواهیم شد.
رئیس دانشگاه زنجان نیز گفت: اهمیت پژوهش نباید فقط در یک برهه خاص مطرح شده و تا سال آینده از یادها برود، بلکه باید با فرهنگ سازی مناسب، به یکی از اولویت های مهم جامعه در حل مسائل بخش های مختلف تبدیل شود.
سید محسن نجفیان افزود: دانشگاه و صنعت باید ارتباط دوسویه موثر داشته باشند، تا موفقیت در هر 2 بخش به دست آید.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان برتر حوزه پژوهش و فناوری استان با اهدای لوح یادبود و تندیس شد.
3216/ 6085
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر