کد خبر: 35365
A

برخلاف برخی مطالب ، مردم همچنان به هلال احمر اعتماد دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف تعریض ها توسط برخی رسانه ها و افراد، هلال احمر امروز مورد اعتماد مردم و از سرمایه های اجتماعی نظام است و در زلزله غرب کشور بیش از 400میلیارد ریال کمک مردمی دریافت کرده است.

برخلاف برخی مطالب ، مردم همچنان به هلال احمر اعتماد دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در همایش 'شکرانه خدمت امداد رسانی، اربعین حسینی و زلزله کرمانشاه' درقم افزود: مردمی بودن جمعیت هلال احمر باعث شده که درشرایط سخت با کمک نیروهای داوطلب ، خدمات بزرگی را به کشور ارائه دهد.
وی ادامه داد: اینکه برخی تعریض هایی زده اند که اعتماد مردمی از نهادهایی مانند هلال احمر کم شده، این صحیح نبود و کمک های مردمی به هلال احمر با سایر کمک ها قابل مقایسه نبود و هر چند تلاش های دیگران را نباید نفی کرد.
لاریجانی خطاب به مدیران و امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: قطعا مورد اعتماد مردم هستید و جوانان ما نیز در شرایط سخت بر اساس وجدان دینی و انسانی خود، به کمک شما می شتابند و نباید این اعتماد مردمی در رسانه ها مخدوش شود.
وی اظهار داشت: کشور ما حادثه خیز است و باید دستگاه هایی که مورد اعتماد مردم هستند، اعتمادها به آنها افزون تر شود و درکرمانشاه و صحنه های دیگر شاهد بودم هم اعتماد مردمی به هلال احمر زیاد بود و این جمعیت هم خوب عمل کرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی گلایه کردند که چرا چادر زیادتر از نیاز در مناطق زلزله زده توزیع شد در حالی که این مساله طبیعی است و نباید خرده گرفت و اگر خدمات هلال احمر نبود مشکلات ما بسیار زیادتر هم می شد.
وی نیروهای داوطلب مردمی را سرمایه بزرگی برای جمعیت هلال احمر دانست و گفت: هلال احمر در کنار خدمت رسانی گسترده، یک همبستگی ملی به عنوان یک جریان مردمی را در کشور سامان خواهد داد و با درهم آمیختن عواطف، سرمایه های اجتماعی کشور را افزایش می دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به هلال احمر احترام گذاشت و از این جمعیت داوطلب مردمی پشتیبانی کرد، خدمات این جمعیت در زلزله غرب کشور دیده شده است.
لاریجانی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی همیشه هلال احمر مورد توجه می باشد و در برنامه و بودجه حمایت های خوبی از این جمعیت خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت تجهیز هلال احمر به تکنولوژی های روز گفت: ما برای حوادث حساس کشور باید برای تامین نیازهای اولیه هلال احمر تلاش کنیم تا در زمان حادثه، در اسرع وقت بتوانند وظایف خود را انجام دهند و از ترابری و بخش های که باید در اختیار باشد، جمعیت هلال احمر تجهیز شود.
لاریجانی همچنین در پایان خطاب به امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: برخلاف تعریض هایی که مشاهده شده، ما از نزدیک خدمات شما را شاهد بودیم و هر چند این تلاش های شما نفی کننده تلاش دیگران نیست ولی کار شما بسیار با ارزش بود.
در پایان این مراسم از برخی مدیران استان و امدادگران تجلیل شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و دست کم 30هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر