کد خبر: 35377
A

استاندار: هلال احمر قم برای هرحادثه غیرمترقبه ای باید آمادگی کامل داشته باشد

استاندار قم با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان قم در اربعین حسینی امسال و مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر و امدادگران ما باید برای هر گونه حادثه غیرمترقبه ای آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار: هلال احمر قم برای هرحادثه غیرمترقبه ای باید آمادگی کامل داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید مهدی صادقی عصر پنجشنبه در همایش شکرانه خدمت، امداد رسانی اربعین حسینی و زلزله کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدامات و تلاش های جمعیت هلال احمر و امدادگران قم در هر عرصه و زمانی که نیاز باشد، قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر قم در طول سال برنامه های خوبی برای حفظ آمادگی دارد و زلزله غرب کشور در اولین فرصت با آمادگی و تجهیزات کامل وارد منطقه شد.
وی خاطرنشان کرد: باید از خدمات مدیریت بحران استان قم و جمعیت هلال احمر تقدیر شود.
رئیس جمعیت هلال احمر قم نیز دراین مراسم سخنانی گفت: برای مراسم اربعین امسال جمعیت هلال احمر استان بیش از هشت تن دارو با اعتبار پنج میلیارد ریال در نظر گرفته و 120 نفر از تیم های پزشکی، پرستاری و تکنیسین فوریت های پزشکی نیز اعزام شدند.
دکتر محمد گلفشان افزود: همچنین 78 هزار تن از زائران توسط هلال احمر قم ویزیت شده و نیازهای تزریق، پانسمال تاول های پا و سایر بیماری های آنان برطرف شد.
وی همچنین با اشاره به خدمات قم در مناطق زلزله زده نیزگفت: جمعیت هلال احمر استان در ابتدا کار امداد رسانی سرپل ذهاب و روستاهای آن را در اختیار گرفته و چهار استان لرستان، البرز، همدان و ایلام نیز به عنوان زیرمجموعه قم فعالیت می کردند.
گلفشان گفت: در مجموع 38 تن از افراد به صورت زنده و متاسفانه 58 نفر نیز فوت شده توسط این تیم از زیر آوار خارج شده و 52نفر از مصدومان منطقه نیز توسط این استان ها با محوریت قم به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی شناسایی کل منطقه و صدور دفترچه و اقلام مورد نیاز یک ماهه آنها از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر قم در مناطق زلزله زده بود.
وی ادامه داد: درحال حاضر 14 کانکس و 14جهیزیه مخصوص کسانی که جهیزیه عروسی آنها زیر آوار خراب شده نیز آماده اعزام به منطقه زلزله زده می باشد.
گلفشان از هماهنگی مدیران قم در جریان حادثه کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: هماهنگی مدیران استان در سطح کشور کم نظیر است و آنها در زمان اعزام به مناطق زلزله زده بدون فوت وقت، همکاری های لازم را مبذول داشتند.
در این مراسم از برخی مدیران استان و امدادگران تجلیل شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر