کد خبر: 35387
A

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تلاش مجلس ادامه طرح تحول سلامت است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی منتقدین افراطی طرح تحول سلامت می خواهند اجرای این طرح با موفقیت نباشد، گفت: تلاش مجلس برای ادامه اجرای این طرح است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تلاش مجلس ادامه طرح تحول سلامت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هادی قوامی پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار کرد: طرح تحول سلامت با چالش هایی از سوی برخی منتقدین مواجه است البته برخی منتقدان دلسوز هستند که باید دیدگاه های آن ها شنیده و عملیاتی شود تا این راه بزرگ بتواند تداوم پیدا کند.
وی با بیان اینکه کالای سلامت برای سرمایه نیروی انسانی نیازی مهم است گفت: ما در مجلس تلاش می کنیم طرح تحول سلامت ادامه یابد.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از منابع اعتباری طرح تحول سلامت را از محل یک درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده کشور ذکرکرد و افزود: اعتبارات از این منبع اعتباری به طور کامل از سوی دولت پرداخت نشده که تلاش می کنیم دولت همه این میزان اعتبار را کامل پرداخت کند.
وی گفت: با پرداخت این میزان اعتبار مشکلات و طلب بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی در کشور بر طرف می شود.
قوامی با اشاره به ارتقای شاخص های درمانی و بهداشتی اسفراین از زمان تشکیل دانشکده علوم پزشکی در سال 93 تاکنون و اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان گفت: بیمارستان 94تخت خوابی به 160تخت ارتقا می باید.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی اسفراین زیر ساخت بسیار خوب برای توسعه شهرستان است گفت: اعتبارات این دانشکده در سال 96 رشد بسیار چشمگیری داشته است.

**خراسان شمالی در قعر رتبه تولید ناخالص داخلی در کشور
قوامی در بخش دیگری از سخنانش رتبه تولید ناخالص داخلی استان خراسان شمالی را در پایین ترین رتبه استان های کشور ذکرکرد و افزود: خراسان شمالی در بین 31 استان کشور درتولید ناخالص ملی رتبه 30 را دارد که این نشان می دهد که این استان ار لحاظ تولید ثروت در رده بسیار پایین قرارداد.
وی گفت: درحالی که خراسان شمالی از نظر وسعت و جمعیت در رده های 15و 16 قرار دارد باید نسبت جمعیت ،وسعت و ثروتش متناسب باشد.
قوامی افزود: ایجاد زیرساخت های توسعه ای از جمله در بخش بهداشت و درمان کمک به ارتقای جایگاه استان در زمینه تولید ثروت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا در آیین که با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی برگزار شد و از زحمات دکتر عباس نیک روش قدردانی و دکتر اسحاق ایلدرآبادی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسفراین معرفی شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر