کد خبر: 35427
A

سپاه آماده نصب 14 هزار کانکس ایمن در مناطق زلزله زده است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: سپاه آمادگی نصب 14 هزار کانکس ایمن در برابر زلزله، اشتعال، سرما و حشرات موذی را در مناطق زلزله زده استان دارد.

سپاه آماده نصب 14 هزار کانکس ایمن در مناطق زلزله زده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار بهمن ریحانی روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده و روند نصب کانکس برای زلزله زدگان اظهار داشت: طی مدت زمان پیش بینی شده 45 روزه تا 2 ماه اسکان موقت با کانکس برای زلزله زدگان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به پیش بینی هشت هزار اسکان موقت با کانکس در روستاهای زلزله زده گفت: آمادگی ساخت و نصب 14 هزار کانکس توسط سپاه پاسداران در منطقه وجود دارد.
فرمانده سپاه کرمانشاه با تقدیر از کمکهای خیران گفت: علاوه بر هشت هزار کانکس پیش بینی شده تاکنون حدود 500 کانکس از محل اهدا خیران به مناطق زلزله زده ارسال شده که ایجاد فوندانسیون و سکوبندیها برای آنها نیز انجام می شود.
وی با توصیه هایی در خصوص چگونگی کیفیت کانکسهای ارسالی اظهار داشت: تمامی کانکس هایی که توسط سپاه پاسداران در منطقه نصب می شوند 'ساندویچ پانل' هستند. یعنی علاوه بر مقاومت کششی در برابر زلزله، عایق حرارتی و ضد نفوذ آب و حشرات موذی هستند و ضد اشتعال نیز می باشند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر