کد خبر: 35444
A

امنیت بیش از 4 هزار کشتی داخلی و خارجی توسط نیروی دریایی ارتش

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: طی 9 سال اخیر نیروی دریایی کشور با 3 هزار و 180 روز دریانوردی، امنیت 4 هزار و 224 کشتی داخلی و خارجی را تامین کرده است.

امنیت بیش از 4 هزار کشتی داخلی و خارجی توسط نیروی دریایی ارتش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر دریادار دوم علیرضا بیاتی اشکفتکی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد به مناسبت روز نیروی دریایی افزود: یکی از مولفه های قدرت ملی، قدرت نظامی و بازدارندگی است و نیروی دریایی در این حوزه نقش بسیار مهمی دارد.
وی ادامه داد: امنیت دریاها با حضور همه جانبه دریاداران بر کسی پوشیده نیست و امروز ایران اسلامی در تمامی دریاهای آزاد اقتدار علمی، صنعتی و فناوری خود را به منصه ظهور گذاشته است.
بیاتی اشکفتکی با بیان اینکه دیپلماسی دریایی کشور پشتیبانی برای وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: نیروی دریایی با علم به این موضوع اقدام به افزایش توان رزمی و نظامی خود با ساخت تجهیزات زیردریایی و ناوشکن ها کرده است.
فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: تنها کشوری که در دریای سرخ در مقابله با دزدی دریایی به عنوان یک کشور مستقل وارد عمل شده، ایران است.
بیاتی اشکفتکی خاطرنشان کرد: دریاداران کشور با حضور در جای جای دریاهای آزاد، قدرت دریایی و نظامی کشور را در 2 هزار کیلومتری مرزهای کشور به نمایش گذاشته اند.
به گزارش ایرنا، هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز پیکان است، به همین مناسبت و به پاس رشادت های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، این روز از سوی امام خمینی (ره) با عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر