کد خبر: 35446
A

مسجد جامع بزرگ بندرعباس افتتاح شد

همزمان با اقامه نماز جمعه امروز، مسجد جامع بزرگ بندرعباس نیز با برگزاری این مراسم سیاسی عبادی به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افتتاح شد.

مسجد جامع بزرگ بندرعباس افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این مسجد که عملیات احداث آن از دی ماه سال 92 آغاز شده گنجایش بیش از 21 هزار نمازگزار را دارد.
حجت ‌الاسلام عیسی حافظی با بیان این که این مسجد گنجایش 21 هزار و 500 نمازگزار را دارد، اظهار داشت: مساحت عرصه مسجد بزرگ جامع بندرعباس 120 هزار متر مربع و مساحت اعیان و شبستان‌ های آن 22 هزار و 500 متر مربع است.
وی خاطر نشان ساخت: عملیات اجرایی این مسجد دی‌ماه سال 92 آغاز شد و هم اکنون شبستان شرقی و مشاعات آن به متراژ سه هزار و 300 متر مربع تکمیل و سیستم‌ های صوتی، تصویری و سرمایشی آن نیز نصب شده و طبقه دوم مسجد نیز با زیربنای سه هزار و 300مترمربع آماده بهره‌برداری است.
وی گفت: طبقه دوم مسجد جامع بزرگ شهر بندرعباس با زیربنای سه هزار و 300متر مربع تکمیل و آماده‌ سازی شده و با تکمیل سیستم سرمایشی در صورت نیاز شماری از نمازگزاران به این طبقه منتقل می شوند.
رییس دفتر نماینده ولی فقیه درهرمزگان یادآور شد: سقف رواق‌ های شبستان ‌های شرقی به متراژ پنج هزار مترمربع، کف رواق ‌ها و محوطه‌ سازی به مساحت پنج هزار و 700 متر مربع و عملیات اجرای واحدهای انتظامات، مهد آدینه، اورژانس، وضوخانه ‌ها و هم چنین سرویس‌ های بهداشتی به بهره‌برداری رسید.
به گفته حافظی با بهره برداری از مرحله نخست مسجد جامع بزرگ بندرعباس فضای لازم برای13 هزار نفر نمازگزار در دو شبستان، رواق ‌ها و مشاعات آن فراهم شده است.
اولین نمازجمعه در مسجد بزرگ جامع بندرعباس که در مرکز شهر واقع شده با استقبال بسیار خوب مردم این شهربه امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان اقامه شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر