کد خبر: 35478
A

سازمان جهانی بهداشت:اهداف هند در کاهش ابتلا به بیماری مالاریا محقق نمی شود

سازمان جهانی بهداشت در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد که هند به اهداف خود برای کاهش 50 درصدی موارد ابتلا به بیماری مالاریا تا سال 2020 نخواهد رسید.

سازمان جهانی بهداشت:اهداف هند در کاهش ابتلا به بیماری مالاریا محقق نمی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: 6 درصد از آمار ابتلا به بیماری مالاریا در جهان در هند اتفاق می افتد در حالی که 7 درصد از آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان متعلق به این کشور است.
سازمان جهانی بهداشت در این گزارش با یادآوری اینکه سیستم نظارتی ضعیف یکی از موانع اصلی غلبه بر گسترش بیماری مالاریاست افزود: هند و نیجریه که دو کشور اصلی در انتشار این بیماری در جهان هستند به ترتیب در تشخیص تنها 8 و 16 درصد از موارد ابتلا به مالاریا موفق بوده اند.
بر اساس این گزارش، 51 درصد از مورد ابتلا به مالاریا توسط انگل 'پلاسمودیوم ویواکس' که نوع خفیف تر انگل 'پی فالسیپاروم' بوده در هند شناسایی شده است. این روند به دلیل مقاومت انگل یادشده در مقابل داروی ضد مالاریا به نام کلروکین در هند است .
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، کشور های مالدیو، سریلانکا و قرقیزستان توانسته اند در سال 2016 بیماری مالاریا را در کشور های خود ریشه کن کنند و بوتان، نپال، تایلند، بنگلادش، میانمار و اندونزی می توانند تا سال 2020 موارد ابتلا به این بیماری را به نصف کاهش دهند.
در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است :در سال گذشته، 445 هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به بیماری مالاریا جان خود را از دست داده اند که حدود 80 درصد از این آمار به 15 کشور از جمله هند و کشور های جنوب صحرای آفریقا مربوط است.
انگل پلاسمودیوم فالسیپاروم، بیماریزاترین گونه مالاریا است و در افراد غیرایمن درمان نشده، مرگ و میر فراوانی به بار می‌آورد.
کلروکویین یا کلروکین یکی از داروهای قدرتمند ضد مالاریا است. مصرف این دارو برای درمان مالاریای ناشی از پلاسمودیوم فالسیپارم به دلیل گستردگی مقاومت انگل به دارو توصیه نمی‌شود.
بیشترین علائم و نشانه های مشترک بیماری مالاریا شامل تب، سرما، عرق، سردرد، حالت تهوع و درد عمومی است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر