کد خبر: 35487
A

آغاز بازسازی 1500 منزل مسکونی در منطقه زلزله ‌زده هجدک

استاندار کرمان گفت: بازسازی هزار و 500 منزل مسکونی غیرمقاوم و آسیب دیده از زلزله در منطقه زلزله‌ زده هجدک از توابع راور در شمال استان کرمان از فردا آغاز می ‌شود.

آغاز بازسازی 1500 منزل مسکونی در منطقه زلزله ‌زده هجدک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا رزم ‌حسینی شبانگاه جمعه در نشست مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان افزود: نباید منتظر جذب تسهیلات بازسازی ابنیه نامقاوم و تخریبی زلزله از سوی ستاد مدیریت بحران استان بمانیم.
وی تاکید کرد: کار بازسازی واحدهای مسکونی منطقه زلزله زده هجدک از فردا توسط بنیاد مسکن استان کرمان آغاز خواهد شد و برآوردی از خسارات احتمالی وارد آمده به ابنیه در شهر کرمان و راور تهیه شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: ساختمان های محل تجمع افراد مانند خوابگاه های دانشجویی و غیره نیز باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورت نامقاوم بودن اطلاع داده شود تا تمهیدات لازم برای مقاوم سازی این ابنیه انجام و موارد به ستاد بحران کشور اعلام شود.
استاندار کرمان با اشاره و تقدیر از بازسازی های انجام شده در ادوار گذشته گفت: زمین لرزه امروز هجدک می توانست فاجعه ای بزرگ برای استان به وجود آورد که مقاوم سازی ابنیه مسکونی در این منطقه مانع از این اتفاق شد.
وی با تاکید بر اینکه ابنیه نامقاومی که در کنار منازل، مقاوم سازی شده مانده اند می تواند عامل به وجود آمدن بحران شود افزود: علاوه بر بازسازی منازل مسکونی نامقاوم باید ساختمانهای غیرمقاوم را نیز که بیشتر محل حضور افاغنه هستند تخریب یا بازسازی شود.
وی از فرمانداران خواست برای شناسایی و تخریب ساختمان های نامقاوم خانه به خانه را بررسی کنند و با همکاری دستگاه قضایی اقدامات لازم را به منظور تخریب این ابنیه انجام دهند.
استاندار کرمان به بازسازی قنوات تخریب شده در منطقه زلزله زده نیز اشاره و اظهار کرد: مرمت قنوات از فردا در مناطق زلزله زده آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به همدلی مدیران دستگاه های اجرایی در خدمات رسانی به مردم زلزله زده منطقه هجدک گفت: مدیران بخش های مختلف بخصوص جهاد کشاورزی فردا بازدید میدانی از مناطق زلزله زده را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار کرمان با اشاره به وقوع 97 پس لرزه در منطقه هجدک کرمان اظهار کرد: کرمان استانی حادثه خیز است و طبق نظر کارشناسان روند وقوع پس لرزه ها در منطقه معقول بوده و نباید جای نگرانی وجود داشته باشد.
استاندار کرمان از همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی استان، سپاه و ارتش در زلزله هجدک قدردانی کرد و افزود: این حضور و همکاری امنیت منطقه زلزله زده را تامین کرد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در نخستین لحظات وقوع زلزله در هجدک راور افزود: ستاد بحران نیز بلافاصله در استانداری کرمان تشکیل شد.
وی اظهار کرد: داشتن آمادگی با برگزاری مانورهای مختلف با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان ضروری است لذا مدیران دستگاه های اجرایی جانشین خود را در مواقع بحران منصوب کنند.
استاندار کرمان با اشاره به پیگیری های رئیس جمهوری، وزیر کشور، برخی وزرا، معاون اول رئیس جمهوری به منظور ارائه خدمات به زلزله زدگان افزود: هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان استان کرمان وجود دارد.
وی تاکید کرد: سپاه و ارتش نیز در ارائه خدمات به زلزله زدگان هجدک راور پای کار بودند و این موضوع برای امنیت منطقه بسیار موثر است.
استاندار کرمان ضمن اعلام گلایه از وزیر ارتباطات به دلیل ناتوانی در تامین ارتباطات استان کرمان اظهار کرد: پوشش ارتباطی و مخابرات امروز در مناطق زلزله زده مطلوب نبود.
وی خواستار حضور وزیر ارتبازات در استان کرمان شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر