کد خبر: 35529
A

احتمال انتقال بیماری ایدز با درمان های پیشرفته نزدیک به صفر می رسد

کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی و ایدز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه احتمال انتقال بیماری ایدز با درمان های پیشرفته نزدیک به صفر می رسد، گفت: این پیشرفت ها شامل درمان هایی است که باعث طول عمر طبیعی فرد مبتلا به ایدز و امکان ازدواج و بارداری شدن برای آنها را فراهم می کند.

احتمال انتقال بیماری ایدز با درمان های پیشرفته نزدیک به صفر می رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه روز شنبه به نقل از علی کماسی با اشاره به اینکه آزمایش، قدم اول برای گرفتن درمان بیماری مبتلا به اچ آی وی یا ایدز است، افزود: آزمایش در تمام مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های سلامت استان به صورت محرمانه و رایگان انجام می شود.
او گفت: در صورت مثبت بودن، بیمار به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری واقع در میدان رفعتیه، مرکز بهداشتی درمانی رفعتیه طبقه دوم برای آزمایش های تکمیلی و مراقبت و درمان ارجاع داده می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه حدود سه هزار و 600 بیمار مبتلا به ایدز در استان وجود دارد که 11 درصد آنها خانم هستند، گفت: تزریق مشترک عمده ترین علت مبتلا به این بیماری است اگر چه در سال های اخیر انتقال از راه جنسی بیشتر شده است.
کماسی با اشاره به اینکه بیماری ایدز مثل همه بیماری ها است، افزود: مشکل اصلی در این بیماری شناسایی نشدن بیماران مبتلا به HIV می باشد که با اطلاع رسانی و آموزش باید ترس و وحشت مردم نسبت به آزمایش دادن کاسته شود و بعد از شناسایی، درمان و پایبندی به درمان تاثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد.
وی همچنین 8 تا 14 آذر را هفته اطلاع رسانی ایدز اعلام کرد و گفت: شعارامسال هفته اطلاع رسانی ایدز 'سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان و حمایت از مبتلایان HIV' است.
بیماری ایدز (AIDS) یک بیماری عفونی قابل کنترل است و به مجموعه‌ای از علایم و بیماری‌ها اشاره دارد که در اثر ویروسی به نام اچ.آی.وی (ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV ) ایجاد می‌گردد و در آن سیستم ایمنی بدن انسان دچار نقص می‌شود.
تماس جنسی محافظت نشده، استفاده‌ از سرنگ های‌ آلوده‌ برای‌ تزریق‌ مواد مخدر، تزریق‌ خون‌ یا فرآورده‌های‌ خونی‌ آلوده‌، مواجهه‌ کارکنان‌ بیمارستان ها و تکنسین های‌ آزمایشگاهی‌ با خون آلوده‌ به‌ ویروس‌ ایدز از علت های ابتلا به این بیماری است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر