کد خبر: 35578
A

فرماندار آستارا: امنیت مرزهای آبی را مدیون اقتدار نیروی دریایی هستیم

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا گفت: امنیت مرزهای آبی کشور را مدیون اقتدار و هوشیاری روز افزون نیروی دریایی ارتش هستیم و این توانمندی، باعث حیرت جهانیان شده است.

فرماندار آستارا: امنیت مرزهای آبی را مدیون اقتدار نیروی دریایی هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یونس رنجکش روز شنبه در آئین گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش در پایگاه دریایی آستارا افزود: دریاهای خزر و خلیج فارس از نقاط مهم جهان هستند و به لحاظ برخورداری از منافع اقتصادی، برای کشورهای منطقه اهمیت دارند.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تبادلات تجاری کشورهای منطقه از خلیج فارس صورت می گیرد، اضافه کرد: اقتدار روز افزون نیروی دریایی ارتش جهت صیانت از مرزهای آبی، معادلات کشورهای قدرتمند دنیا را به هم زده است.
رنجکش اضافه کرد: با تقویت نیروی دریایی ارتش ایران و دیگر نیروهای مسلح، شرایط برقراری صلح و امنیت در منطقه فراهم شده است.
وی اظهار کرد: ملت ایران، ایثار نیروهای ارتش را در دفاع مقدس فراموش نمی کنند و در استان گیلان نیز، بخش قابل توجهی از شهدا از ارتشیان و دیگر نیروهای مسلح است.
رنجکش گفت: قدرت ارتش در جنگ نرم و سخت، بسیاری از معادلات منطقه را به سود خود تغییر داده و این امر در سایه تبعیت از ولایت فقیه و آموزه های دینی تحقق یافته است.
فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا نیز در این آئین گفت: نیروی دریایی ارتش در 9 سال گذشته بیش از سه هزار و 182 روز ماموریت دریانوردی انجام داده و با اعزام 58 ناوگروه مختلف متشکل از یگان های سطحی، زیر سطحی و پروازی به گشت و پشتیبانی کشتی های تجاری و نفتکش اقدام کرده است.
ناخدا دوم حمید قنبری با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش، قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان کشیده است، خاطرنشان کرد: در بعد داخلی نیز در زمینه مشارکت در طرح های توسعه ساحل های مکران، زمینه رشد شکوفایی این مناطق توسط نیروی دریایی فراهم شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایحان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر