کد خبر: 35665
A
امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با دیده بان ایران به تشریح دلایل توهین ایرانیان به چهره های شناخته شده در صفحات مجازی پرداخت ؛

افرادی که به فحاشی چهره های شناخته شده در صفحات مجازی می پردازند، دارای ضعف روانی هستند/ رسانه ها و خانواده ها لازم است در کنترل و پیشگیری این اقدامات ناپسند وارد عمل شوند

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در رابطه با فحاشی ها و تهدید های اخیر مردم ایران به چهره های برتر تیم های اسپانیا و پرتغال گفت: افرادی که به درج فحاشی و تهدید در صفحات شخصی چهره ها می پردازند، به نوعی دارای ضعف روانی هستند که نیاز به درمان و مشاوره دارند. همچنین لازم به ذکر است که این افراد از میزان تحصیلات کافی، بهره گیری از معیارها و هنجارهای اجتماعی تهی هستند و در واقع به همین دلایل نمی توانند نظاره گر پیشرفت فرد یا تیمی باشند.

افرادی که به فحاشی چهره های شناخته شده در صفحات مجازی می پردازند، دارای ضعف روانی هستند/ رسانه ها و خانواده ها لازم است در کنترل و پیشگیری این اقدامات ناپسند وارد عمل شوند

دیده بان ایران: پس از قرعه کشی انجام شده و تعیین گروه های تیم های حاضر در جام جهانی و به دنبال آن، هم گروه شدن تیم ملی فوتبال کشورمان به حریفان سرسخت و قدرتمند جهان، دلهره ای در بین تمامی مردم کشور رخنه کرده است و گویی به نوعی بذر امید در دل هایشان خشکیده است. 

پس از هم گروه شدن ایران با حریفان سرسخت اروپایی خود یعنی پرتغال و اسپانیا، بسیاری از کاربران گروه های مجازی به سمت صفحات شخصی بازیکنان این دو تیم به ویژه کریسین رونالدو هجوم برده و با زبان فارسی اقدام به تهدید در صورت گل زنی وی و حتی فحاشی نموده اند درست همانند زمانی که در جام جهانی 2014 مشخص شد که ایران قرار است با تیم ملی آرژانتین بازی کند و بازهم گروهی از ایرانیان به فحاشی و تهدید مسی ستاره تیم آرژآنتین پرداختند.
 
 کافو، کاپیتان سابق تیم‌ملی برزیل که نام ایران را از گلدان سوم قرعه‌کشی جام‌جهانی بیرون آورد در صورتی که  این اسطوره برزیلی خطاب به حاضران لبخند می‌زد و نام ایران را نشان می‌داد، تصورش را نمی‌کرد دقایقی بعد در صفحه شخصی‌اش شاهد درج هزاران کامنت از سوی ایرانی‌ها باشد. کاربران ایرانی بدون توجه به این‌که کافو هیچ تعمدی در این ماجرا نداشته و با سلیقه خود نام ایران را از گلدان خارج نکرده، به خاطر همگروهی با تیم‌های قدرتمندی همچون پرتغال و اسپانیا به کاپیتان تیم‌ملی برزیل توهین کردند. کار به جایی رسید که کافو در واکنش به اتفاقاتی که در صفحه شخصی‌اش رخ داد، در کامنتی نوشت: «PLEASE STOP». درخواست توقف درج کامنت‌ها توسط کافو از ایرانی‌ها نشان از این داشت که او قطعا خاطره خوبی از بیرون آوردن نام ایران در قرعه‌کشی جام‌جهانی در ذهنش باقی نمانده است.

 

 

این قبیل رفتارهای شرمگین ریشه در تربیت و فرهنگ نامناسب خانوادگی دارد

 

 

در خصوص تحلیل و تشریح اقدامات نامناسب و فحاشی های شرمناک  در صفحات چهره های برتر فوتبال و گاه افراد هنرمند یا سیاسی از سوی مردم کشورمان، امان الله قرایی مقدم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این چنین رفتارهایی ریشه در تربیت های خانوادگی و فرهنگی افراد، باورهای ملی و مذهبی آنها و در نهایت باورهای مردمی ایران است که از دلایل اصلی این رفتار می توان به همان تربیت ناصحیح و نامناسب خانوادگی نام برد.

 

وی خاطرنشان کرد: کنش های رفتاری این افراد واکنش هایی را به دنبال دارد که از جمله این واکنش ها می توان به بی فرهنگ شمرده شدن کشور و مردم ایران از دیدگاه جهانیان  نام برد. 

 

قرایی مقدم همچنین افزود: افرادی که به درج فحاشی و تهدید در صفحات شخصی چهره ها می پردازند، به نوعی دارای ضعف روانی هستند که نیاز به درمان و مشاوره دارند. همچنین لازم به ذکر است که این افراد از میزان تحصیلات کافی، بهره گیری از معیارها و هنجارهای اجتماعی تهی هستند و در واقع به همین دلایل نمی توانند نظاره گر پیشرفت فرد یا تیمی باشند. 

 

این جامعه شناس در ادامه گفت: باید توجه کنیم که خانواده ها و رسانه های کشور سهم عظیمی به جهت جلوگیری از به وجود آمدن چنین اقدامات تاسف باری دارند لذا لازم است در اسرع وقت جهت بریده شدن طناب بی فرهنگی گروهی از افراد تصمیماتی اتخاذ شود. 

 

مقدم در رابطه با هم گروهی تیم ایران با قدرتمندان اروپا بیان کرد: باید هم گروهی با بزرگان فوتبال جهان برای تیم ایران مایه افتخار و غرور باشد نه یاس و ناامیدی. چراکه اگر قرار بر این بود که تیم برتر آسیا با تیم هایی بی ارزش و رده پایین بازی کند، ارزش تیم ایران به مراتب کاهش پیدا می کرد. از طرفی نیز ملی پوشان فوتبال ایران از توانمندی های بسیاری برخوردار هستند و وظیفه ما به عنوان هوادار آنها این باید باشد که در هر شرایطی به دفاع و پشتیبانی از آنها بپردازیم و با دامن زدن بر سخنان بیهوده به تیم خود و تیم های حریف باعث تضعیف روحیه آنها نشویم. 

 

وی در پایان اظهار کرد: البته در این زمینه فضای جامعه نیز نقش به سزایی در کاهش و متوقف ساختن رفتارهای ناپسند مردم در صحنه های عمومی و جهانی دارد که همانطور که عرض کردم لازم است رسانه ها و خانواده ها در این عرصه پیش قدم شوند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • انصاری

    پس کسانی که در پست مقام هستند و ادعای اعتدال و اصلاح طلبیشون گوش فلک رو کر کرده در دولت ۱۱و ۱۲ هم هستند و به مردم توهین هایی مثل بیشعور و بیسواد و عصر حجری و متحجر و لبو فروش و بروید به جهنم و......
    می کنند دارای ضعف در چه قوه ایی از قوای جسمی و روحی و روانی هستند
    شما برو همین تحلیل آبکی رو برای اونها بکن ببین
    چه عاقبتی شومی در انتظارت هست

ارسال نظر