کد خبر: 36484
A

فلاحت‌پیشه: مردم کرمانشاه گدا نیستند| هشدار به تبدیل نارضایتی‎های اجتماعی به امنیتی

نماینده کرمانشاهی مجلس در انتقاد به ارائه طرحی به منظور اختصاص ۱۰ درصد از یارانه مردم به زلزله‌زدگان، گفت: این چه توهینی به استان کرمانشاه است؟ مگر مردم استان کرمانشاه گدا هستند؟

فلاحت‌پیشه: مردم کرمانشاه گدا نیستند| هشدار به تبدیل نارضایتی‎های اجتماعی به امنیتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طرحی برای اصلاح بندی از قانون بودجه سال۱۳۹۶ کل‌ کشور در جلسه علنی امروز مجلس ارائه شده بود که هدفش حذف 10 درصد از یارانه مردم و ارائه آن به زلزله زده‌های کرمانشاه بود.

این طرح با مخالفت جدی یکی از نماینده‌ها مواجه شد. حشمت‎الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، هنگام بررسی این طرح با تکیه با اصل 20 قانون اساسی اخطار داد.

او با فریاد گفت: زلزله ای در کرمانشاه آمد و ملت برای کمک به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند. ولی برخی از دولتی ها و مسئولین آمدند و قول هایی دادند اما عمل نکردند. کرمانشاه یک استان مرزی است. اگر در قالب بودجه مشکلاتش حل نشود، بنده هشدار می دهم که نارضایتی های اقتصادی و اجتماعی در آن منطقهبه نارضایتی امنیتی تبدیل می شود. چرا برخی این را نمی فهمند؟

فلاحت پیشه این طرح را توهینی به مردم زلزله زده دانست و با صراحت گفت: این چه توهینی به استان کرمانشاه است؟ گفتند از یارانه مردم کم کنیم و به مردم زلزله زده بدهیم، مگر مردم استان کرمانشاه گدا هستند؟

این نماینده مجلس دهم، افزود: یک حادثه طبیعی اتفاق افتاده است. محروم ترین مردم جامعه یارانه بگیرها هستند، از یارانه این مردم می خواهید به زلزله زده ها بدهید؟ مگر مردم کرمانشاه گدا هستند؟ دولت پول بگذارد. آقایان آمدند عکس گرفتند و رفتند. پریشب 35 چادر مردم در برف و بوران از بین رفت اما 48 ساعت است که رئیس بنیاد مسکن جواب تلفنش را نمی دهد! ما نمی خواهیم به این  طرح رای بدهید. ما گدا نیستیم. چه کسی گفته است یارانه را قطع کنید؟ این طرح را از دستور خارج کنید. دولت تعهد داده است و حضرت آقا هم قول داده است. ما یارانه نمی خواهیم، حقمان را می خواهیم.

پزشکیان در پاسخ به این اخطار گفت: آنچه مطرح شده کلیات طرح است، عزیزان رای بدهند تا این نکات را در جزئیات حل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر