کد خبر: 36787
A

گلایه ۳نماینده کرمانی از بی‌توجهی به زلزله‌‎های "ویبره"وار در این استان| انبارهای هلال‌احمر خالی است

حسن‌پور و پورابراهیمی دو نماینده کرمانی مجلس در جلسه امروز از بی‌توجهی به زلزله‎زدگان کرمان گله کردند.

گلایه ۳نماینده کرمانی از بی‌توجهی به زلزله‌‎های "ویبره"وار در این استان| انبارهای هلال‌احمر خالی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در تذکری نسبت به عملکرد مسئولان درزلزله کرمان انتقاد کرد.

 

او گفت: از دیشب تا الانبیش از 20 بار زلزله در کرمان اتفاق افتاده است. ساعت یک نیمه شب دیروز نیز در منطقه کرمان زلزله بیش از 6ریشتری آمد و یک میلیون از اهالی کرمان در خیابان، شب را سر کردند.

حسن‌پور افزود: بعد ازوضعیتی که پیش آمده است، کدام یک از وزرا به منطقه سفر کرده اند؟ دیروز یک ساعت کلارتباطات ما قطع بود. آقای استاندار با وزیر تماس می‌گیرد و وزیر به جای اینکهبا تمام توان به زلزله زده‎ها کمک کند با بی‎اعتنایی جواب می دهد.

در پاسخ به این تذکر، مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت، تصریح کرد: اگر اینگونهکه شما می گویید، مسئولان به منطقه نرفته باشند، این اتفاق قابل قبول نیست. ما اینرا پیگیری می کنیم. وزارت کشور هم جدی این مسئله را پیگیری کند چون مسئولیتش مربوطبه این وزارتخانه است.

او  از کمیسیون‌های بهداشت، برنامه و بودجه وعمران خواست تا اوضاع منطقه زلزله‌زده کرمان را بررسی کنند.

پس از صحبت‌های ایننماینده، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان نیز در نطق امروزش، فرصت را برای بیانمشکلات زلزله زده‌های کرمان غنیمت دانست و گفت: وضعیت ارتباطات در زمان بحرانواقعا نگران کننده است. درخواست ما از رئیس جمهور این است که این موضوع را پیگریکند. این موضوع برای کرمانی ها قابل قبول نیست. متاسفانه باید بدانید که حتی انبارهایهلال احمر در استان کرمان خالی است. مسئولان رسیدگی کنند.

محمدمهدی زاهدی نیز دیگر نماینده کرمانی بود که در تذکری گفت: زلزله کرمان منطقه را دچار لرزش مداوم همچون «ویبره تلفن» کرده است. از دولت انتظار داریم جلسه اضطراری با حضور رئیس جمهور یا معاون اول در کرمان برگزار کند.
زاهدی تأکید کرد: ستاد بحران استان با همت استاندار مرتب تشکیل جلسه می دهد اما بدون همکاری ملی امکان رفع مشکلات نیست.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر