کد خبر: 37294
A

رئیس سازمان بهزیستی کشور: مصرف شیشه کاهش یافت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مصرف شیشه در الگوی مصرف مواد از 26 درصد در سال 1381 به 8.1 درصد در سال 95_96 ، کاهش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور: مصرف شیشه کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، انوشیروان محسنی بندپی در شصت و یکمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: علت این کاهش، برگزاری کارزارهای رسانه ای، برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقای سطح آگاهی مردم بوده است و رتبه مصرف شیشه در الگوی مصرف مواد از رتبه دوم به سوم کاهش یافت.
وی بیان داشت: با واقعیت افزایش آسیب های اجتماعی روبرو هستیم و باید به این نکته توجه داشت که اعتیاد، نقش هم افزایی در بروز جرائم دیگر مانند طلاق دارد.
وی ادامه داد: اجرای اقدامات پیشگیرانه، اثربخشی و سهل الوصولی بیشتری نسبت به اقدامات درمانی دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار 5.3 درصدی مصرف مواد بین جمعیت 15 تا 64 سال کشور، ادامه داد: با توجه به برسی های کارشناسی نباید از بقیه جمعیت غافل شد و لازم است که اقدامات پیشگیرانه برای آنان نیز انجام شود.
محسنی بندپی با بیان این که مصرف مواد در سال 1396 در جمعیت دانش آموزی سه درصد شده است، بیان داشت: بحث اجتماع پذیر کردن معتادان بهبود یافته، مغفول مانده است که باید به آن توجه کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در مشهد اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه، آمار طلاق، 8.1 در سال گذشته کاهش داشت و 6 ماهه اول امسال نیز 11 درصد کاهش داشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر