کد خبر: 37494
A

در آلوده‌ترین روز سال تنفس می‌کنیم، عمیق نفس نکشید

امروز 29 آذر آلوده‌ترین روز سال است. پیش از این 12 آبان و 28 آذر،‌ با شاخص 151 آلوده‌ترین روزهای سال بودند اما امروز شاخص هوای تهران به عدد 158 و هوای ناسالم برای همه رسید.

در آلوده‌ترین روز سال تنفس می‌کنیم، عمیق نفس نکشید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: پایداری و سکون هوای تهران طی هفته اخیر باعث شده همه آلودگی که از اگزوز وسایل نقلیه طی روزهای اخیر تولید شده بوده، در آسمان تهران انباشته شود و این آلودگی که از پنجشنبه 23آذر تا به امروز ادامه داشته، طی 7 روز متوالی 14 هزار تن گازها و ذرات آلاینده را در هوای پایتخت حبس کرده است.

به گفته نظری اگرچه در روزهای اخیر تردد خودروها از در منازل بصورت زوج و فرد انجام می‌شود، اما برای آلوده شدن تهران، وسایل نقلیه طی روزهای پیش از این، تلاش خود را انجام داده بودند. ضمن اینکه طی روزهای اخیر موتورسیکلت‌ها که عامل 10 درصد ذرات معلق و 18درصد سایر آلاینده های شهر هستند نیز آزادانه تردد کرده‌اند.

شاید این جمعه بیاید باران

همچنین «حسین شهبازی» مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با تداوم شرایط جوی پایدار طی روز جاری (چهارشنبه 29 آذر) در بیشتر ساعات روز وزش باد آرام با بزرگی بین صفر تا 2 متربرثانیه انتظار می رود. این شرایط در روز پنجشنبه کم و بیش تداوم خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه، در برخی ساعات آغازین روز بارش پراکنده و خفیف باران و وزش باد موثر انتظار می رود. همچنین دما طی روزهای پایانی هفته به طور نسبی افزایش می یابد. نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای ناسالم برای همه افراد جامعه در روز جاری (چهارشنبه) بوده و پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه شرایط کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه قرار داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر