کد خبر: 37543
A

دادستان کل کشور: کمک های مالی درحوادثی مانند زلزله با برنامه ریزی و درمسیرقانونی صورت گیرد

دادستان کل کشور گفت: کمک های مالی در حوادثی مانند زلزله باید با برنامه ریزی مناسب تر و سازمان یافته تری در مسیر قانونی صورت گیرد.

دادستان کل کشور: کمک های مالی درحوادثی مانند زلزله با برنامه ریزی و درمسیرقانونی صورت گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتطری در دیدار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و روسای سازمان های هلال احمر و امداد و نجات افزود: کمک های جمع آوری شده نیز باید در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع تر توزیع شود.
وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد گفت: وجود بی نظمی در مرحله امداد رسانی در بحران هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.
دادستان کل کشور همگرایی عمومی در کمک رسانی به زلزله زدگان را بسیار مناسب توصیف کرد و بر تقویت نقش دستگاه های مختلف در امداد رسانی تاکید کرد.
دادستان کل کشور با قدردانی از کمک های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن قشرهای مختلف مردمی در جمع آوری کمک به نفع آسیب دیدگان گفت: جمع آوری شخصی پول و سایر کمک ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیراست اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک های مالی از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.
در این دیدار که رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان هلال احمر و رییس سازمان امداد و نجات حضور داشتند؛ گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به دادستان کل کشور ارائه شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر