کد خبر: 37583
A
حق شناس، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران؛

بافت فرسوده تهران زیاد است اگر زلزله بیاید با بحران روبرو می شویم/ تمامی قوا و ارگان ها لازم است در طرح بازسازی و جایگزینی بافت های فرسوده به یاری شهرداری بشتابند

محمد جواد حق شناس : زلزله شب گذشته هشدار جدی بود که به مسئولین داده شد تا در زمان بروز حادثه تمامی ارگان های امداد و خدمات رسانی به صورت آماده باش درآیند. به طور کلی می توان گفت که امروزه ما فاصله بسیار زیادی را با وضعیت مدیریت بحران مطلوب در زمان بروز حادثه ی همچون زلزله داریم فلذا از این جهت لازم است مسئولین امر هرچه سریع تر تهران را برای مقابله با این بلای طبیعی آماده سازند.

بافت فرسوده تهران زیاد است اگر زلزله بیاید با بحران روبرو می شویم/ تمامی قوا و ارگان ها لازم است در طرح بازسازی و جایگزینی  بافت های فرسوده به یاری شهرداری بشتابند
دیده بان ایران: شب گذشته ساعت 23:27 زلزله‌‌ای به قدرت 5.2 ریشتر و عمق 7کیلومتر شهر تهران را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه، 3 کیلومتری شهرستان ملارد در استان البرز، عنوان شده‌است. البته گفته می‌شود این زلزله علاوه بر استان تهران، در استان‌های قم، قزوین، البرز و حتی گیلان نیز احساس شده‌است. 

 

مرادی، رئیس مرکز لرزه‌نگاری، احتمال زلزله بزرگتر وجود دارد در صورتی که بسیاری از نقاط تهران بافت های فرسوده ای دارند و بروز چنین زلزله های بزرگی ویرانی های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. 

 

در راستای کاهش خسارات ناشی از زلزله ومدیریت بحران شهر تهران محمدجواد حق شناس، عضو شورای پنجم اسلامی شهر تهران و ری و تجریش، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این مسئله به چند معیار و شاخص بستگی دارد. اول این که بزرگی و شدت زلزله به چه میزان باشد، دوم اینکه مرکز زمین لرزه در کجا واقع شده باشد و سومین مورد این است که شدت و زمان زمین لرزه در چه مقدار و در چه زمان باشد اما جدای از این مسائل، لازم است تلاش لازم جهت تقویت و به کارگیری ستاد بحران و پیشگیری از بحران های طبیعی تقویت گردد. 

 

وی ادامه داد: زلزله شب گذشته هشدار جدی بود که به مسئولین داده شد تا در زمان بروز حادثه تمامی ارگان های امداد و خدمات رسانی به صورت آماده باش درآیند.  به طور کلی می توان گفت که امروزه ما فاصله بسیار زیادی را با ئضعیت مدیریت بحران مطلوب در زمان بروز حادثه ی همچون زلزله داریم فلذا از این جهت لازم است مسئولین امر هرچه سریع تر تهران را برای مقابله با این بلای طبیعی آماده سازند.
 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با کمبود سوله های بحران مدیریت در هرمنطقه از تهران با توجه به ازدیاد جمعیت بیان کرد: قطعا سوله های مقابله با بحران مدیریت در هرمنطقه کم است اما در این بین نیز در هر منطقه ما از تعدادی سالن های ورزشی، پادگان ها و فضاهای عمومی بهره مندیم. البته در این بین لازم است که توجه بیشتری به احداث سوله های بیشتر ج و یا مرمت بیشتر آنها گردد.

 

وی در خصوص برنامه ریزی های موجود جهت کاهش خسارات زلزله و آماده باش بودن ارگان های خدمت رسانی تصریح کرد: مدیریت بحران در وهله اول زیر نظر وزارت کشور و مدیریت بحران شهر تهران زیر نظر استاندار و شهرداری تهران قرار دارد که از این رو لازم است هماهنگی بین وزارت کشور، استاندار و شهرداری تهران صورت گیرد، تقسیم کار صورت گیرد و  وظایف هر ارگان به طور مناسب و مکرر به آنها گوشزد شود.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای پنجم شهر تهران درمورد اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده جهت کاهش خسارات مناطق فرسوده و قدیمی تهران در هنگام بروز زلزله گفت: بافت های فرسوده به ترتیب در بخشی از جنوب تهران، مرکز تهران و شمال تهران بسیار زیاد است که ما با آنها رو به رو هستیم. اولین قدم این است که لازم است بافت فرسوده را از بافت تاریخی جدا کنیم. در مورد بافت های فرسوده نیز باید گفت که لازم است بافت های جدید به صورت پروژه های کلان جایگزین خانه های فرسوده این مناطق شوند و به طور کلی محلات جدید جایگزین شوند که در حال حاضر این موضوع در حال بررسی و مطالعه است که هفته گذشته معاون شهرسازی شهرداری تهران بخشی از گزارشات را طی جلسه ای به شورا تقدیم نمود. 

 

وی همچینین درپایان افزود:  در کنار تمامی این مسائل لازم است تمامی قوا و ارگان های کشور در راستای این امر به شهرداری یاری برسانند تا از بروز آسیب های غیر قابل جبران در بحران ها جلوگیری شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    مزخرف ترین و احمق ترین کانال خبری تلگرام هستید
    حیف از وقتی که در کانال شما بگذرد
    مردک بجای اینکه بگه ما چه برای مردم
    می کنیم توضیح واضحات میده
    حیف از رأیی که به این شورای شهر گند دادیم پشیمونیم
    هم از رأی به این دولت بدردنخور هم از این شورای شهر
    مفت خور
    یه مشت اسهال طلب وطن فروش فتنه گر

ارسال نظر