کد خبر: 37974
A

بیش از یکصد نقطه امن اسکان اضطراری در شهرستان ورامین شناسایی شد

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ورامین گفت : با برگزاری جلسات کارشناسی و با بهره گیری از توان علمی نظام مهندسی ، بیش از یکصد نقطه امن در مناطق مختلف شهرستان ورامین برای اسکان اضطراری افراددر زمان وقوع زلزله شناسایی و معرفی شد.

بیش از یکصد نقطه امن اسکان اضطراری در شهرستان ورامین شناسایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رضا کارخانه روز دوشنبه در سومین جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و کمیته ترافیک که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: زلزله چهارشنبه شب گذشته در استان های تهران و البرز ، مانوری سراسری برای مردم و مسئولان به حساب آمد و ضعف ها ، ظرفیت ها و نقاط قوت در هنگام بروز حادثه مشخص شد.
وی افزود: یکی از مهمترین مسائل مربوط به مدیرت بحران ، بحث اسکان اضطراری افراد در هنگام بروز حوادثی نظیر زلزله است که این مهم با برگزاری جلسات کارشناسی با مهندسی ناظر سازمان نظام مهندسی محقق شد و طی آن یکصد نقطه امن در 2 بخش مرکزی و جواد آباد شناسایی شد.
کارخانه بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان ورامین در این طرح به هفت منطقه تعیین و در آن 62 محله برای اسکان اضطراری مشخص شد.
وی افزود : علاوه بر این 30 نقطه امن در بخش جوادآباد و 15 منطقه امن در مناطق روستایی بخش مرکزی ورامین برای اسکان اضطراری شناسایی شده است.
وی این اماکن امن را شامل سوله های ورزشی ،صنعتی ،مساجد ، حسینیه ها ، زمین های چمن فوتبال ، پارک ، مدارس و فضاهای باز اعلام کرد.
معاون امور عمرانی فرمانداری ورامین افزود : بر اساس دستور العمل صادره از استانداری تهران ، هر شهرستان بر اساس جمعیت لازم است تا 10 درصد از اقلام مورد نیاز در شرایط بحران را تامین و در انبار هلال احمر ذخیره کند.
کارخانه اظهار کرد: اگر هر خانواده را به طور متوسط 4 نفر در نظر بگیریم ، لازم است تا کالاهای اساسی برای 7 هزار خانواده در انبارهای هلال احمر ذخیره شود.
وی گفت : در زلزله اخیر ، یکی از مهمترین مشکلات مشهود ، مسئله ترافیک بود لذا مسئولان پلیس راهور باید با تهیه نقشه راه و مسیرهای جایگزی ، در هنگام بروز حادثه از ایجاد ترافیک های کور جلوگیری کنند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت : شناسایی نقاظ ضعف و قوت هر منطقه باعث می شود تا در مواجهه با بحران ، مشکلات کمتری نصیب افراد شده و از میزان تلفات انسانی کاسته شود.
عباسعلی سعیدیان افزود : مشکل صفوف طولانی مقابل جایگاه های سوخت نشان داد که شهرستان به جایگاه های جدید نیاز دارد و این مهم باید با ساخت جایگاه های روستایی باید مدیریت شود.
وی تصریح کرد: به منظور اسکان اضطراری روستائیان در زمان وقوع زلزله لازم است تا در هر یک از روستاهای شهرستان یک سایت اسکان با ظرفیت 2 برابر خانوار روستایی که از امکانات سرویس بهداشتی و حمام برخوردار باشد ، احداث شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای ساعت 23:27 چهارشنبه هفته گذشته به قدرت 5.2 ریشتر و عمق 7 کیلومتر شهر تهران را لرزاند.
کانون این زمین‌لرزه، 3 کیلومتری شهرستان ملارد در مرز استان تهران و البرز بوده ‌است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر