کد خبر: 38094
A

معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران تا پایان سال پرداخت می شود

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: معوقات اغلب خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده اما میزان مطالبات باقیمانده نیز تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران تا پایان سال پرداخت می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از بنیادشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز سه‌ شنبه در دیدار با جمعی از اعضای هیات علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ های تهران که در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، افزود: در حال حاضر عمده معوقات مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده و بخش باقی ‌مانده سال 1395 برای اکثر استان ها پرداخت شده و استان ‌های باقیمانده نیز تا پایان سال به صورت کامل این معوقات را دریافت می‌کنند تا دیگر هیچ ‌گونه معوقه‌ای مربوط به این افراد باقی نماند.
به گزارش ایرنا، شهیدی پیشتر اعلام کرده بود مطالبات سال‌های 1393 و 1394 خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شد که مجموع معوقات و مطالبات پرداخت شده در دولت یازدهم بیش از پنج هزار میلیارد تومان بوده است، البته میزان مطالبات خانواده های شهدا را 600 میلیارد تومان عنوان کرده بود.
رییس بنیاد شهید در ادامه اضافه کرد: یکی از مهمترین محورهای فرهنگی در کشور ترویج ایثار اجتماعی است و در این مسیر ایثارگران و به خصوص نخبگان این جامعه می‌توانند نقش بسیار مهمی در تبیین و ترویج مفهوم ایثار برای جامعه داشته باشند.
وی ادامه داد: همواره تاکید کرده ‌ام که تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر اتاق فکر بنیادشهید هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را منعکس کنند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه فضای امروز کشور مدیون فداکاری ایثارگران و شهداست، افزود: این فضا زمینه پیشرفت‌ های چشمگیر کشور به ویژه در حوزه علمی و فناوری را ایجاد کرده است و بر همین اساس خود ایثارگران به ویژه اعضای هیات علمی باید سمبل موفقیت و پیشرفت باشند و از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در دستگاه های اجرایی برای ایثارگران نیز استفاده کنند و بنیاد هم وظیفه پیگیری این موضوع را بر عهده دارد.
رییس بنیاد شهید با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امروز دشمن در نبرد نظامی و علمی با کشور ما شکست خورده است و تنها راه ضربه زدن به کشورمان را نفوذ فرهنگی می‌داند و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند سد محکمی برای جلوگیری از این نفوذ باشد.
شهیدی همچنین اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از 420 هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام شده است.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به تشریح اولویت‌ها، اهداف و برنامه‌ های این مرکز پرداخت و جمعی از اعضای هیات‌ علمی شاهد و ایثارگر حاضر به بیان دیدگاه‌ ها و نظرات خود پرداختند.
براساس آمار بنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • عبدی

    خداراشکرکه آمارایثارگران راداریدخیلی جلبه ولی ایثارگران ازنظرشماخودی وغیرخودی هم دارند

ارسال نظر