کد خبر: 38302
A

دانشگاه ها از دانشجویان ، حمایت قضایی می کنند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: دانشگاه ها از دانشجویانی که در راستای استیفای حقوق مدنی و سیاسی خود دچار مشکل شدند، با گرفتن وکیل، حمایت قضایی می کند.

دانشگاه ها از دانشجویان ، حمایت قضایی می کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد روشن روز پنجشنبه در کنگره بین المللی حقوق شهروندی با رویکرد فرهنگی افزود: اخیرا با توجه به سالروز رونمایی منشور حقوق شهروندی دقت بیشتری بر حقوق شهروندی دانشجویان داشتیم و بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها در راستای استیفای حقوق سیاسی و مدنی دانشجویانی که حقوق آنان مورد تعرض قرار گرفته، ارسال کردیم تا از دانشجویان با گرفتن وکیل، حمایت قضایی انجام گیرد.
وی گفت: تلاش هایی در حوزه قانون گذاری در جهت تحقق حقوق دانشگاهیان انجام شده است مثل آنچه که در مواد ٤١ و ٤٣ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه ها که در راستای استیفای حقوق مدنی و سیاسی اگر دچار مشکل شدند، دانشگاه ها ملزم هستند که برای آنان وکیل بگیرد و از خدمات مشاوره ای دانشگاه ها بهره مند شوند که البته این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته ولی چنین مصوبه و الزامی برای مجریان در دانشگاه ها وجود دارد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، دانشگاه ها را محل تلاقی افکار و اندیشه ها و مولد نظریه ها دانست و اظهار کرد: اقداماتی برای احقاق حقوق شهروندی در وزارت علوم انجام شده است و این مهم در حال پیگیری است به عنوان نمونه برای نخستین بار در برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی به مجلس، حقوق شهروندی دانشجویان به عنوان فصلی مجزا تعریف شد.
وی اضافه کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در راستای نوآوری و آزاداندیشی دیگر اقدام وزارت علوم برای تحقق حقوق شهروندی دانشگاهیان است که البته نیاز به حمایت بیشتر دارد.
به گزارش ایرنا، کنگره حقوق شهروندی با رویکرد فرهنگی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور حقوق شهروندی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی، جمعی از استادان، حقوقدانان و پژوهشگران حقوق شهروندی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است و این کنگره تا ساعت ١٨ امروز ادامه دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر