کد خبر: 38328
A

محجوب: رشد جمعیت سالمند نیازمند برخورد علمی حاکمیت و تامین اجتماعی است

نماینده تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر خواستار بهسازی سریعتر سازمان تأمین اجتماعی شد و گفت: رشد شتابان جمعیت سالمند کشور و مطالبات بیشتر آنان نیازمند برخوردی منطقی و علمی از سوی نهادهای حاکمیتی و سازمان تامین اجتماعی است.

محجوب: رشد جمعیت سالمند نیازمند برخورد علمی حاکمیت و تامین اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان تأمین اجتماعی، علیرضا محجوب در همایش اعضای هیات مدیره کانون‌های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران؛ افزود: زمانی که قانون تامین اجتماعی نوشته می‌شد امید به زندگی 49 سال بود و امروز به 73 سال رسیده است.
وی از تامین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های مهم و اثرگذار کشور نام برد و گفت: عدم استفاده بهینه از منابع و مدیریت ناصحیح و سیاسی در این سازمان در دهه گذشته از عوامل آسیب‌رسان به این سازمان بوده است.
وی گفت: برای حفظ شان قانونگذار در تصویب قوانین وضع شده قبلی در حوزه تامین اجتماعی و عدم تامین منابع مالی می‌بایست به دنبال رفع موانع موجود در آن قوانین و تامین منابع مالی بود.
دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به موج اول سالمندی در کشور؛ سازمان تامین اجتماعی در وضعیت بحران قرار دارد و باید برنامه‌ریزی همه‌جانبه و حمایت‌های لازم از این سازمان صورت گیرد. کسانی که می‌خواهند برای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصمیم گیری کنند به دنبال راهکارهای عملی و قابل اجرا باشند.
وی ادامه داد: یکی از مبادی کار صحیح صندوق‌های بازنشستگی، استقلال آن‌ها همراه با مشارکت صاحبان سهم است.
محجوب با بیان اینکه با این میزان مستمری‌ها، کارگران بازنشسته نمی‌توانند هزینه خانواده را مدیریت کنند، اظهار داشت: افرادی به صندوق بازنشستگی دعوت شده‌اند که باید آن‌ها را به دستگاه‌های امدادی معرفی می‌کردند.
وی افزود: آیا خوردن پول کارگران و مستمری‌بگیران افتخار محسوب می‌شود؟! بودجه‌ای که امسال برای پرداخت مطالبات در صندوق کارگران بازنشسته گذاشته‌اند با میزان نیاز این صندوق ها و همچنین قانون برنامه ششم توسعه قابل مقایسه نیست.

** همسان سازی حقوق بازنشستگان مهم ترین دغدغه کارگران است
نصرالله دریابیگی، رئیس هیات مدیره کانون کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران نیز در این همایش گفت: حدود ٦٥ درصد کارگران بازنشسته و مستمر بگیر دارای حقوق حداقل هستند.
دریابیگی اظهار داشت: هدف از این گردهمایی ها یاد گرفتن خرد و کار جمعی در راستای بهبود شرایط و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران و اعلام مشکلات کارگران بازنشسته و مستمری بگیران به مسئولان است.
رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه حدود ٦٥ درصد کارگران بازنشسته و مستمر بگیر دارای حقوق حداقل می باشند و دارای مشکلات معیشتی فراوان هستند گفت: اتکای جامعه کارگران بازنشسته و مستمر بگیر به سازمان تامین اجتماعی است و همسان سازی حقوق بازنشستگان مهم ترین دغدغه کارگران می باشد.

** حواشی اطراف سازمان تأمین اجتماعی از بین رفته است
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی حل مشکلات بازنشستگان را اولویت اصلی این کانون دانست و ادامه داد : بازنشستگان به دنبال لطف دولت نیستند بلکه تنها حق و حقوق خودشان را می خواهند که یکی از آنها اجرای همسان سازی حقوق ها است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر