کد خبر: 38574
A

فعالان فرهنگی هنری حماسه 9 دی تجلیل شدند/بصیرت افزایی وظیفه اصلی اصحاب فرهنگ

ویژه برنامه «حماسه آفرینان 9 دی» آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری این حماسه عصر شنبه با حضورمحمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان فتنه 88 در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

فعالان فرهنگی هنری حماسه 9 دی تجلیل شدند/بصیرت افزایی وظیفه اصلی اصحاب فرهنگ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این آیین از وهب همدانی به پاس تلاش دلسوزانه و روشنگرانه پدر شهیدش سردار حاج حسین همدانی، مرتضی شعبانی مستندساز دفاع مقدس به پاس ساخت مستند «تقاطع» در ارتباط با ندا آقاسلطان، علی براتی در حوزه هنرهای نمایشی به پاس کارگردانی نمایش «حماسه حضور» و طراحی حرکات فرم نمایش «کلید»، رئوف محسنی عکاس به پاس تهیه تصاویر ماندگار و تاثیرگذار از حماسه 9 دی سال 1388 تجلیل شد.
میثم محمدحسنی گرافیست به پاس راه اندازی سایت دوئل و تولید محتوای اثرگذار گرافیکی در مقابله با فتنه، مصطفی محدث خراسانی شاعر به پاس سرایش شعر حماسه بصیرت، محمدحسن روزی طلب به پاس نگارش کتاب «اینجا فتنه ای رخ داده است»، حسن میثمی فعال رسانه ای به پاس نقش موثر در شبکه سازی و روشنگری در فضای مجازی، حسین دلاوری رئیس خانه سرود انقلاب اسلامی به پاس ساماندهی گروه های سرود و تولید چندین اثر فاخر در ارتباط با حماسه 9 دی نیز در این آیین تجلیل شدند.

*بصیرت افزایی وظیفه اصلی اصحاب فرهنگ است
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین بصیرت افزایی را وظیفه اصلی اصحاب فرهنگ عنوان کرد و گفت: نهادهای فرهنگی و صدا و سیما باید با تولید برنامه های فرهنگی و ساخت مستند از جریان فتنه غبارروبی کنند تا کسی فریب فتنه را نخورد.
وی افزود: فتنه از اول خلقت بوده، در حال حاضر هم هست و در آینده هم خواهد بود، زمانی امام خمینی(ره) درباره اسلام آمریکایی، سخن می گفتند و ما باور نمی کردیم، امروز شیعه انگلیسی هم وجود دارد و به نام اسلام و تشیع شاهد انحراف هایی در این زمینه هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز در دنیا فضای فتنه حاکم است، افزود: در چند سال اخیر آمریکا داعش را به وجود آورد و این فتنه به نام اسلام جنایت های بسیاری را علیه مردم انجام داد، با وجود این جنایت ها، عربستان می گوید ما حامی داعش هستیم! ما که هر روز صدها شهید مدافع حرم تشییع می کنیم، این فتنه اسلام آمریکایی است.
صلاحی با بیان اینکه حامیان داعش از جمله حامیان فتنه گران سال 88 بودند، اظهار کرد: آنان در شبکه های تلویزیونی خود، از سران فتنه نام می بردند و از آنان حمایت می کردند البته من معتقدم که سران فتنه اسرائیل، آمریکا و انگلیس بودند، آنانی که نتوانستند در مقابل رزمندگان ما بایستند از پشت خنجر زدند و آن حوادث و فتنه ها را ایجاد کردند.
وی گفت: در حماسه 9 دی همه مردم از همه سلیقه های سیاسی حضور پیدا کرده و این فتنه را خنثی کردند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فتنه پایان نیافته، افزود:مسئولان اجرایی کشور، باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا به خاطر این مشکلات ضد انقلاب سوء استفاده نکند، باید بدانیم که دشمن از هر امکانی برای خودش فرصت سازی می کند.
حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: کاروان فرهنگی در این 2 دهه انقلاب اسلامی، مسئولیت های زیادی برعهده اش بوده، از سال 62 که حلقه های مختلف فکری شروع به شکل گیری می کند و ایده تغییر دیدگاه علوم انسانی را برای کشور ما تجویز می کند، اتفاقاتی رخ داد.
وی افزود: این حلقه های فکری اواخر مهرماه 68بحثی با نام امت، ملت، رهبری و امام در مجامع علمی و فرهنگی مطرح کردند که متاسفانه توجهی به این بحث ها نکردیم، 2 سال بعد از این مباحث، رهبر معظم انقلاب در پادگان امام حسن مجتبی(ع) موضوع عبرت های عاشورا را مطرح کردند که نقش اصلی در این مبحث برعهده کاروان فرهنگ بود.
ناصری پور اظهار کرد: سال 78، جریانات فکری توسط کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری ایجاد شد که آنان بیشتر در شهرداری ها سرمایه گذاری کرده بودند و بحث هایی را درباره حکومت های محلی مطرح فراهم کردند.
وی افزود: سال 88، نقطه آرمانی این دیدگاه ها و جریان های فکری بود که این جریانات فکری به دلیل ولایت مداری مردم به اهداف خود نرسید.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به 9دی سال 88 گفت:برخی معتقدند که این رویداد فتنه نبود که اشتباه می کنند.
ناصری پور اظهار کرد: اگر اصحاب فرهنگ در این سال ها درست عمل می کردند، جریانات 9 دی و 6 دی اتفاق نمی افتاد بلکه 30 خرداد قائله به پایان می رسید، این فاصله زمانی به دلیل بد عمل کردن این جریان فکری و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی هدایت افکار عمومی برعهده جریان فرهنگی است، افزود: جبهه فکری و فرهنگی انقلاب باید بیدار باشد و مردم را نسبت به اتفاقات، جریان های سیاسی، حزبی و گروهی آشنا کند و ما شاهد تداوم راه انقلاب باشیم.
شعرخوانی احمد بابایی، رونمایی از تمبر شهید حسین غلام کبیری شهید 18 ساله عرصه مقابله با فتنه، تجلیل از عباس ذوالعلی پدر شهید امیرحسام ذوالعلی از دیگر بخش های این آیین بود.
همچنین در این آیین عبدالمطهر محمدخانی حکم ریاست باشگاه گفتمان انقلاب اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را دریافت کرد.
تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸ با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و در واکنش به اغتشاشات هواداران جنبش سبز در تاسوعا و عاشورای ۱۳۸۸ انجام شد و مردم ایران در نقاط مختلف کشور طومار قریب به 8 ماه فتنه گری و آشوب های خیابانی عوامل داخلی دشمنان قسم خورده ملت ایران را در هم پیچیدند.
در تقویم جمهوری اسلامی، 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر