کد خبر: 38774
A

رئیس جمعیت هلال احمر: امداد و نجات وظیفه حاکمیتی این جمعیت است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان ان که به‌روزرسانی تجهیزات و اقلام امدادی در اولویت برنامه‌های این نهاد امدادی است، گفت: امداد و نجات وظیفه حاکمیتی هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر: امداد و نجات وظیفه حاکمیتی این جمعیت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اصغر پیوندی با یادآوری این که امداد و نجات وظیفه حاکمیتی جمعیت هلال احمر به نیابت از دولت برای مردم است، اظهار داشت: به همین دلیل، مردم و دولت انتظار دارند هلال احمر به عنوان اولین سازمانِ حاضر در حوادث و سوانح، به خوبی در صحنه‌های خطر ظاهر شود.
وی تصریح کرد: هلال احمر با تمام سختی‌ها و کمبودهایی که دارد، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و اعتماد مردم به لباس سرخ هلال احمر نیز می‌طلبد که وظیفه خود را با تمام وجود برای مردم ایفا کنیم.
پیوندی با اشاره به فعالیت واحدهای مختلف در جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همه این واحدها در نهایت پشتوانه امداد و نجات تلقی می‌شوند زیرا نقش بیرونی هلال احمر امداد و نجات در حوادث است.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دنیا با گام‌های بلندتری پیش می‌رود و وسایل جدیدتری برای امداد و نجات آمده است. ما هم باید تلاش کنیم با تمام مشکلاتی که داریم، در وسایل و اقلام امدادی به‌روزتر شویم.

**به‌روز رسانی تجهیزات و اقلام امدادی اولویت برنامه‌های جمعیت هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که به‌روز رسانی تجهیزات و اقلام امدادی در اولویت برنامه‌های جمعیت هلال احمر است، گفت: با توجه به گستردگی حوادث که ممکن است در کشور ما اتفاق بیفتد، امداد و نجات ما نه‌تنها در منطقه بلکه در دنیا باید حرف اول را بزند.
وی افزود: البته رعایت زیرساخت‌هایی نظیر جاده مطمئن، ساختمان خوب و وسایل ایمنی از سوی دیگران نیز مهم است. اما به عنوان یک سازمان امدادی لازم است به جدیدترین سیستم‌ها مجهز باشیم تا در لحظات اول حوادث سریعا به حادثه‌دیدگان برسیم و مشکلات را کاهش دهیم.
پیوندی درباره تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر بیان کرد: فعالیت این تیم‌ها خوب و قابل دفاع است اما به نیروی انسانی و اعتبارات نیاز دارند و باید در تمام شعبه‌های هلال احمر گسترش پیدا کنند.

**طراحی امداد و نجات براساس آمایش سرزمینی
رئیس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود درجمع مدیران سازمان امداد و نجات تاکید کرد : آمایش سرزمینی باید به ما نشان دهد کدام منطقه حادثه‌خیزتر است و کدام حادثه بیشتر در یک منطقه اتفاق می‌افتد تا بر اساس آن کشور را قطب‌بندی کنیم و امداد و نجات را بر اساس نقشه راه طراحی کنیم.
وی عملکرد امداد هوایی هلال احمر را در زلزله کرمانشاه بسیار خوب توصیف کرد و افزود: عملکرد خوب و درخشش امداد هوایی باعث شد تلاش‌ سایر بخش‌ها نیز نمود بیشتری پیدا کند.
پیوندی با اشاره به مستندسازی و بررسی تحلیلی زلزله کرمانشاه، پیشنهاد کرد مستندسازی این زلزله با همکاری روابط عمومی‌ ستاد جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات و تجربه مدیران انجام شود تا با تهیه یک مجموعه خوب چراغ راه مناسبی برای حوادث بعدی باشد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر