کد خبر: 38929
A

مراجعه بیش از 2 میلیون داوطلب برای اهدای خون در 9 ماه

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال بیش از 2 میلیون اهدا کننده به پایگاه های سراسر کشور مراجعه کردند که بیش از یک میلیون و 585هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مراجعه بیش از 2 میلیون داوطلب برای اهدای خون در 9 ماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان انتقال خون ،بشیرحاجی بیگی افزود: در این مدت استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : استان های قزوین، گیلان، و آذربایجان غربی بیشترین میزان رشد اهدای خون را طی 9 ماه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارا بودند.
وی همچنین از رشد آمار اهدای خون بانوان در استان های اردبیل، کردستان و گیلان طی مدت یاد شده خبر دارد.
حاجی بیگی افزود:در این مدت 2 میلیون و 747 هزار و 115 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت طی این 9 ماه در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.
وی اظهار کرد با توجه به سردی و آلودگی هوا همچنان نیاز به اهدای خون وجود دارد، بنابراین اهدا کنندگان مستمر (با سابقه حداقل 2بار اهدا در سال) برای اهدای خون می توانند، اقدام کنند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون در ایران 27نفر به ازای یکهزارنفر جمعیت است که شاخص خوبی محسوب می شود .
همچنین سالانه در ایران بیش 2میلیون و یکصد هزار نفر خون اهدا می کنند .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر