کد خبر: 39209
A

جزییات طرح ترافیک جدید از زبان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری

پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری: در طرح ترافیک جدید افراد باید برای ۲۸۰ روز از سال طرح خریداری کنند و روزهای پنج‌شنبه طرح ترافیک لغو شده است شهروندان متقاضی یک حساب کاربری در سایت شهرداری باز می‌کنند و کارتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک دریافت می‌کنند که هر موقع ورود داشته باشند از شارژ آن کارت کم می‌شود. حداقل بعد از تماس بنده با آقای سردار مهماندار عدم آمادگی برای اجرای طرح را تکذیب کرد و اعلام کرد کلیات را قبول دارم. بنابراین هم پلیس و هم وزارت کشور برای این طرح تأییدیه لازم را دادند.

جزییات طرح ترافیک جدید از زبان  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران  پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در شورای شهر تهران  به تشریح جزییات طرح ترافیک جدید پرداخت؛ خلاصه آن در ذیل آمده است: 
 
 
ماشین های شهرداری هم باید عوارض بدهند.  زیرساخت ها مهیاست فقط باید دوربین اضافه کنیم که در حال انجام هستیم معتقد است برای کاهش آلودگی باید هزینه خودروی شخصی افزایش یابد و مردم به سمت حمل ونقل عمومی هدایت شوند.
 
 
طرح زوج و فرد نیز در خیلی از کشورها به انواع دیگری اجرا شده بود که شکست خورده و مطالعات نیز نشان می‌داد که طرح زوج و فرد فقط در اوایل آلودگی هوا اثر خوبی داشته است ولی بعدها میزان اثرگذاری خود را از دست داده است.
 
قبل از اینکه اجرای این طرح را رسانه‌ای کنیم هم با کمیته حمل‌ونقل شورا و هم با شورای عالی ترافیک تهران کلیات این طرح را مطرح کردیم و تأیید لازم را دریافت کردیم.
 
برآورد ما این است که درآمدهای طرح جدید از ۳۵۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد و ممکن است که این عدد کاهش یابد. بنابراین به جای اینکه رقمی درج کنیم در پیش‌بینی در لایحه بحث علمی در نظر گرفته شده است که تمام درآمد حاصل از این طرح به حمل‌ونقل عمومی شهر اختصاص یابد و مشخصاً نیز تا سقف هزار دستگاه اتوبوس و ۱۴۰ واگن مترو خریداری شود. 
مطالعات ما نشان داده است که ۲۵ هزار متقاضی آزاد برای اینکه ۴۰ هزار تومان بابت طرح پرداخت کنند بیشتر نداریم و در سال آینده این رقم نیز به ۳۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت.
هزینه استفاده یک سال از محدوده طرح ترافیک در ساعات پیک حدود ۸ میلیون تومان است.
 
در حال حاضر کمبود اتوبوس و کمبود واگن وجود دارد که باید برطرف شود. ما یا باید همین طور بنشینیم و شعار بدهیم و بگوییم وظیفه دولت است یا باید وارد عمل شویم و برای حل مشکلات راه‌حل‌های لازم را پیدا کنیم.
 
 ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سامانه BRT شهر تهران در حال تردد است.
 
انجام  دو اقدام موجب می‌شود که ترافیک در شهر کنترل شود و آن نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی و گران کردن استفاده از ماشین‌های شخصی در ترددهای روزانه است. بررسی کنید در تمامی شهرهای دنیا بابت پارکینگ کنار خیابان چقدر از مردم هزینه دریافت می‌کنند و در خیلی از شهرهای دنیا اجازه پارک بیش از دو ساعت در کنار خیابان داده نمی‌شود و در همان دو ساعت نیز به اندازه یک هفته پول پارکینگ ما را باید پرداخت کنند. 
 
چرا باید فردی که شغلش پزشکی است و درآمد خوبی را دارد برای ورود به طرح ترافیک سهمیه داشته باشد و نهایتاً در سال ۲ میلیون پرداخت کند ولی فردی که شغلش به دلیل بیکاری مسافرکشی است برای ورود به طرح ترافیک سهمیه نداشته باشد و روزانه ۴۰ هزار تومان پرداخت کند.
 
در طرح ترافیک جدید افراد باید برای  ۲۸۰ روز از سال  طرح خریداری کنند و روزهای پنج‌شنبه طرح ترافیک لغو شده است
شهروندان متقاضی یک حساب کاربری در سایت شهرداری باز می‌کنند و کارتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک دریافت می‌کنند که هر موقع ورود داشته باشند از شارژ آن کارت کم می‌شود. 
حداقل بعد از تماس بنده با آقای سردار مهماندار عدم آمادگی برای اجرای طرح را تکذیب کرد و اعلام کرد کلیات را قبول دارم. بنابراین هم پلیس و هم وزارت کشور برای این طرح تأییدیه لازم را دادند. 
فرزندانم ماشین‌های مختلفی مانند پژو ۲۰۶، نیسان و مزدا دارند و طرح ترافیک ندارند اگر می خواستم در این ۴ ماه به آنها طرح می دادم.
در سال‌های گذشته بعضی از افرادی که آرم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کردند دارای شغل خبرنگاری نبودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر