کد خبر: 39584
A
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با دیده بان ایران:

تمامی اعضای شورا موظف به پیگیری استخدام های بی رویه شهرداری تهران هستند/ موضوع استخدام دو هزار دیپلمه در شهرداری تهران را بررسی می کنیم/ شهردار تهران باید گزارش دهد

عضو شورای شهر پنجم تهران درباره استخدام دو هزار نفر دیپلمه گفت: تمامی اعضای شورا موظف به پیگیری هستند اما این پیگیری در وهله اول مبتنی بر ارائه گزارشات از جانب شهرداری است. خود شهرداری نیز به شدت نسبت به این موضوع حساس است و تمامی ساز و کارهای لازم را جهت پیگیری این موضوع به کار رسیدگی به موضوع می گیرد.

تمامی اعضای شورا  موظف به پیگیری استخدام های بی رویه شهرداری تهران هستند/ موضوع استخدام دو هزار دیپلمه در شهرداری تهران را بررسی می کنیم/  شهردار تهران باید گزارش دهد
دیده بان ایران - سپیده اجلالی: صبح امروز حمیدرضا قالیباف (رییس حراست شهرداری تهران) در گفت‌وگویی در رابطه با معرفی متخلفان مدیریت شهری گذشته به حراست بیان داشت: ۵ پرونده به ما ارجاع شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

 

رئیس حراست شهرداری تهران با بیان اینکه حراست بصورت ظاهری به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، گفت: جمع‌آوری اطلاعات توسط حراست انجام خواهد شد و دادگاه تخلفات اداری باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

 

قالیباف همچنین با اشاره به استخدام ناگهانی دو هزار نفر در زمان مدیریت شهردار سابق در آستانه انتخابات بیان داشـت: این دو هزار نفر با مدرک دیپلم استخدام شده‌اند؛ در حالی که افرادی در شهرداری بعد از گذشت ۴ سال صورت وضعیت نشده‌اند، اما آن‌ها یکدفعه تبدیل وضعیت می‌شوند، این هم تخلف است، تخلف فقط مالی نیست.

 

در راستای تشریح و صحت و سقم همین امر زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای پنجم شهر تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: براساس گزارشی که شهردار تهران در صحن شورای شهر به عنوان سند تحویل و تحول ارائه کردند، 13 هزار نیروی انسانی در پایان سال 95 و اوایل سال96 به سازمان شهرداری تهران اضافه شدند. 
وی ادامه داد: در رابطه با همین امر نیز شهرداری تهران به ویژه و معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در حال بررسی این مسئله هستند تا بدانند نیروهای جذب شده آیا به صورت قردادی جذب این سازمان شده اند یا به صورت رسمی و استخدامی.

 

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شورای شهر پنجم تهران درباره استخدام دو هزار نفر  دیپلمه گفت: تمامی اعضای شورا در ا موظف به پیگیری هستند اما این پیگیری در وهله اول مبتنی بر ارائه گزارشات از جانب شهرداری است. خود شهرداری نیز به شدت نسبت به این موضوع حساس است و تمامی ساز و کارهای لازم را جهت پیگیری این موضوع به کار رسیدگی به موضوع می گیرد. 

 

نوری افزود: درحال حاضر شهرداری از ورود افراد جدید به این سازمان جلوگیری می کند چرا که تعداد نیروی انسانی در شهرداری بسیار بالاست به گونه ای که برای هرکار شاید 4 نیروی انسانی وجود داشته باشد. شورا نیز با قاطعیت تمام از شهرداری خواسته تا هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.
 
اولین شهردار زن در پاسخ به این که آیا پس از رسیدگی به موضوع و محسوب شدن تخلف اداری آن، این مسئله قابل پیگیری قضائی است یا خیر گفت: بله. در صورت بروز تخلف اداری این مسئله از طریق محاکم قضایی پیگیری خواهد شد ودر این زمینه هیچگونه گذشت و چشم پوشی نخواهد شد.
نوری در پایان درمورد نیروهای دیپلمه ای که در این دوران استخدام شده و برخورد با این نیروها پس از روشن شدن جزئیات اظهار کرد: اگر این افراد پس از روشن شدن جزئیات پرونده شرایط احراز را نداشته باشند، قاعدتا لازم است به فعالیت خود در این زمینه ادامه ندهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر